نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 21:21

امضاء تفاهم نامه فرهنگی با کشورهای محور مقاومت

قزوین- معاون رئیس جمهور از امضا تفاهم نام فرهنگی با مؤسسات شهید کشورهای محور مقاومت خبر داد و تاکید کرد: اصلی‌ترین محور این تفاهم نامه اجرا و تقویت کارهای فرهنگی با موضوع مقاومت و شهدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل ماندگاری فرهنگ عاشورا از ابتدا تا به امروز استفاده از زبان شعر در روایت آن بوده است.

وی افزود: زبان هنر و شعر از جمله ابزارهایی است که می‌توان با آن با مردم سخن گفت و حرف را در قلب و جان آنها رسوخ داد.

رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران کشور تصریح کرد: باید تفکر شهدا و فرهنگ شهادت را به نسل آینده منتقل کرد و بدون شک در این بین زبان هنر و شعر مهم‌ترین ابزار ممکن است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما در بنیاد شهید این است که اجرای برنامه‌های فرهنگی به استان‌ها سپرده شود و از ظرفیت استان‌ها برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بهره ببریم.

معاون رئیس جمهور از امضا تفاهم نام فرهنگی با مؤسسات شهید کشورهای محور مقاومت خبر داد و تاکید کرد: اصلی‌ترین محور این تفاهم نامه اجرا و تقویت کارهای فرهنگی با موضوع مقاومت و شهدا در این کشورها است.

وی اضافه کرد: شاعران نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای محور مقاومت تلاش می‌کنند تا مفاهیم بلند این فرهنگ را با زبان شعر به گوش دنیا برسانند.

قاضی زاده هاشمی در پایان یادآور شد: امیدواریم با کمک استان‌ها در راستای ترویج فرهنگ عمومی بتوانیم کارهای ویژه ای انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067221

مهمترین اخبار ایران و جهان: