نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 18:03

معلمان مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان باید یاد بدهند

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: معلمان به کار تربیت انسان مشغول هستند و مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان باید یاد بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان آموزش‌وپرورش استان زنجان به مناسبت هفته علوم تربیتی، گفت: شما معلمان و مربیان یکی از سخت‌ترین شغل‌ها را دارید چرا که مخاطب شما دانش‌آموزان هستند.

وی اظهار کرد: شما با انسان سروکار دارید و انسان موجودی است که بر خلاف اشیا که فاقد حس و عاطفه‌اند، سرشار از عاطفه و احساس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: گاهی با یک کلمه یا یک جمله شما، کل شخصیت یک فرد دست‌خوش تغییر قرار گیرد و ما ایرانی و مسلمان هستیم و آشنایی با تمدن دیرینه کشور و علاقه‌مندی به این هویت ریشه‌دار، سبب علاقمندی به کشور و تلاش برای آینده بهتر خواهد شد.

خاتمی به مربیان پرورشی توصیه کرد سنگ صبور و محرم دانش‌آموزان باشند زیرا آینده کشور و تربیت نیروی انسانی به کار آنها وابسته است.

وی ابراز کرد: وظیفه معلمان همچون پیامبران است چرا که شما هم به کار تربیت انسان مشغول هستید و مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان بیاموزید، دانش‌آموزان را علاقمند و مسئول نسبت به شهر و کشور خود و قدردان خود تربیت کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066765

مهمترین اخبار ایران و جهان: