نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 15:49

رونمایی از کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ/ خاطرات ۸۰ درصد جانبازان و شهدای ورامین ثبت شده است

همزمان با روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور مسؤولین از کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ رونمایی بعمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، همزمان با روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور درویشی فرماندار ویژه ورامین، امینی فرمانده سپاه پاسداران، عزیزپور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طزری امام جمعه موقت ورامین و سایر مسئولین در محل سپاه ورامین از کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ رونمایی بعمل آمد. 

کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ مجموعه ای از خاطرات، وصایا و زندگی نامه تعداد ۸۱ شهید والا مقام که ۲۱ شهید متعلق به ورامین می باشند ثبت شده است.

هوشنگ عزیز پور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما بنا داریم با ثبت خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران در شهرستان ورامین این مهم را زنده نگه داریم.

وی افزود: علاوه بر چاپ این کتاب در اسفند ماه سال جاری طرح ثبت خاطرات شفاهی جانبازان، آزادگان، همسر و مادران شهدا در بنیاد شهید ورامین در حال انجام است و تا امروز خاطرات بیش از ۸۰ درصد جانبازان و خانواده شهدا شهرستان ورامین ثبت و ضبط شده است.

کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ به قلم قنبری و قاسمی نگاشته و توسط انتشارات نشر شاهد به سفارش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران چاپ شده است.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090821

مهمترین اخبار ایران و جهان: