نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 12:02

افتتاح ۱۸ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از بهره برداری ۱۸ پروژه در حوزه آب و خاک و صنایع کشاورزی، بهبود تولیدات گیاهی با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز امجدی با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در راستای کمک به افزایش تولید، حفظ و پایداری امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، ۱۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان با این ایام مبارک به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح آن زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به شعار دهه مبارک فجر امسال با عنوان کشاورزی دانش بنیان، ضامن امنیت غذایی ابراز کرد: از این تعداد ۱۱ طرح در حوزه  آب و خاک از جمله ۱۰ طرح سامانه های نوین آبیاری در ۳۱ هکتار زمین به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری با صرف هزینه ۱۵ میلیارد ریال و یک استخر ذخیر آب در روستای قولنجی به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب با هزینه ۵.۵ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

امجدی در ادامه اضافه کرد: درحوزه صنایع کشاورزی یک واحد سورت و بسته بندی به ظرفیت ۱۵ هزار تن و یک واحد تولید پوره میوه با ظرفیت ۴ هزار تن در سال به ارزش ۴۳۶ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که با آغاز به کار آن برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار فراهم می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: اولین واحد مرغ تخمگذار شهرستان ارومیه با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که ۱۲۰ میلیارد آن از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی است.

وی با اشاره به مزایای تولید مواد غذایی در بستر گلخانه‌ای بیان کرد: ۳ واحد گلخانه ای در سطح ۴۴۲۰ متر مربع با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال برای تولید خارج از فصل، مدیریت در مصرف سموم  و افزایش کیفیت ، مدیریت بهینه مصرف آب و تولید محصول سالم  در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027265

مهمترین اخبار ایران و جهان: