نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 19:30

تخریب گسترده ساخت و‌سازهای غیرمجاز در ۴ منطقه دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با بیان آنکه ساخت و سازهای غیرمجاز در چهار منطقه از شهرستان دماوند تخریب شد، گفت: برای صدور احکام قضایی ساخت و سازهای غیرمجاز جهت تخریب مجدانه پیگیر هستیم.

مرتضی طهماسبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان دماوند، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اقدام مشترک دستگاه‌های متولی است.

وی افزود: امروز در اقدام مشترک دستگاه‌های متولی حفظ اراضی ملی و کشاورزی، ساخت و سازهای غیرمجاز در چهار منطقه از شهرستان دماوند با استفاده از ماشین‌آلات لودر، بیل مکانیکی و باب‌کت در راستای اجرای تبصره دو‌ ماده ۱۰ حفظ کاربری کشاورزی و قوانین مرتبط با حرائم راه و رودخانه‌ها تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: تخریب‌های امروز شامل دیوارکشی‌ها و بناهای در بدو آغاز ساخت فاقد مجوز در اراضی کشاورزی بوده که درصدد هستیم تا در مرحله بعدی، این اراضی پاکسازی و به حالت کشاورزی برگردانده شود و این برنامه حداقل برای ماهی دو‌ بار در شهرستان دماوند اجرا می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه اصل سیاست ما بر پیشگیری از ساخت و‌سازهای غیرمجاز است، بیان کرد: همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده، برای صدور احکام قضایی آن‌ها جهت تخریب مجدانه پیگیر هستیم.

وی با اشاره تصویب ۱۷ مصوبه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان دماوند در راستای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: با اقدام مشترک امروز دستگاه‌های اجرایی، اقدام عملیاتی برای اجرای این مصوبات آغاز شده و مطمئنا پیگیر هستیم و رصد می‌کنیم که هر دستگاهی وظیفه خودش را انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با بیان اینکه مسؤولان باید در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز جدی‌تر عمل کنند، گفت: ظاهراً در این زمینه باید به این سمت برویم که علیه برخی مدیران اعلام تخلف کنیم؛ با هیچ مدیری رودربایستی نداریم.

طهماسبی اضافه کرد: مسؤولان اجرایی از جمله بخشدار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها حضور جدی داشتند که جای قدردانی دارد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089065

مهمترین اخبار ایران و جهان: