نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 08:19

گرگان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

گرگان- مدیر امور آب و فاضلاب گرگان گفت: گرگان ۲۵۰ لیتربرثانیه کمبود آب شرب دارد و تا تابستان سال آینده با ورود ۱۰ حلقه چاه به مدار بهره برداری، ۱۴۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان غلامی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در شرایط فعلی گرگان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد و تا تابستان سال آینده با ورود ۱۰ حلقه چاه به مدار بهره برداری، ۱۴۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی شهر گرگان اضافه خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گرگان افزود: با توجه به شرایط، حدود ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب گرگان در سال آینده است و با در نظر گرفتن میزان ۱۴۰ لیتر بر ثانیه ای که به ظرفیت آبی گرگان، اضافه می شود، حدود ۳۶۰ لیتر بر ثانیه همچنان کم خواهیم داشت.

وی نیاز آبی گرگان را در شرایط فعلی (فصل زمستان) هزار و ۶۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: ما فقط می‌توانیم هزار و ۴۵۰ لیتر بر ثانیه را تامین کنیم و این امر سبب می شود که مدیریت مصرف انجام شود.

معاون فنی شرکت آب منطقه ای گلستان هم در این خصوص گفت: شیرین سازی آب دریا، حفر چاه و همچنین سد شصت کلاً از جمله راه های خروج از کم آبی گرگان است.

داوود گیلک افزود: حفر ۷۶ حلقه چاه و افزایش ۱۲۰ هزار مترمکعبی مخزن از طرح‌های میان مدت است که می‌تواند در جبران کمبود آب شرب موثر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089721

مهمترین اخبار ایران و جهان: