نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 03:28

تنش در زندان‌های صهیونیستی؛ اسرای فلسطینی فردا جمعه تحصن می‌کنند

کمیته عالی جنبش الاسیر تصمیم گرفته است که پس از نماز جمعه، در محوطه زندان تحصن کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین و مرکز «الاسیر» شامگاه امروز پنجشنبه خبر دادند که در زندان صهیونیستی «عوفر» تنش بسیاری حکمفرما شده است.

این دو نهاد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند، مدیریت زندانهای صهیونیستی در عوفر، پس از تحصن اسرا در محوطه زندان، آژیرهای هشدار را به صدا درآوردند، ولی اسرا حاضر نشدند به سلولهای خود بازگردند.

خبرگزاری شمس نیوز گزارش داد، کمیته عالی جنبش الاسیر تصمیم گرفته است که پس از نماز جمعه، در محوطه زندان تحصن کند. این اقدام در پاسخ به دعوت گروههای فلسطینی در محکومیت جنایات صهیونیستهاست.

اسرای فلسطینی برای دهمین روز پیاپی به اقدامات مبارزاتی و نافرمانی در زندانهای صهیونیست ادامه می‌دهند. این اقدامات در واکنش به اقدامات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است که بارها اعلام کرده است برای اسرای فلسطینی، ایجاد محدودیت خواهد کرد.

در همین ارتباط، یگانهای سرکوب حاضر در زندانهای رژیم موقت صهیونیستی در زندان «ریمون»، به تازگی اسرای فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول حفظ سلامت اسرای فلسطینی دانست و تأکید کرد که این حملات و تعدیها علیه اسرا، به صورت هدفمند صورت می‌گیرد.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس در این زمینه گفت: تعدی رژیم صهیونیستی وجنایاتش، اراده اسرا را در هم نمی‌شکند و ملت فلسطین باید با اسرای خود همبستگی داشته باشند تا به حقوق و آزادی دست پیدا کنند.

القانوع با بیان اینکه سرکوب و محروم کردن اسرا از ساده‌ترین حقوق انسانی، فقط باعث تداوم مبارزات آنان خواهد شد، تصریح کرد، حماس با این جنگ قهرمانانه اسرا ابراز همبستگی کامل دارد.

در زندانهای صهیونیستی چهار هزار و ۷۸۰ اسیر فلسطینی وجود دارند که در این میان، ۱۶۰ نفر از آنان کودک و ۲۹ نفر هم زن هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053565

مهمترین اخبار ایران و جهان: