نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:31

ایستگاه‌های جامع سلامت در ۵ ورودی استان اردبیل مستقر می‌شود

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث اردبیل گفت: ایستگاه‌های جامع سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اورژانسی، آموزش مراجعان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی، در ۵ نقطه ورودی استان اردبیل مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید مهری صبح امروز در نشست ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص طرح سلامت نوروزی، این طرح سلامت از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ شروع و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی، همزمان با سراسر کشور، مانور سراسری با محوریت پلیس راهور فراجا طی روز ۲۳ اسفند در استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد. 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث اردبیل با اشاره به استقرار ایستگاه‌های جامع سلامت در مبادی ورودی استان بیان کرد: این ایستگاه‌ها با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اورژانسی، آموزش مراجعان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در ۵ نقطه ورودی استان اردبیل ایجاد خواهد شد.

مهری تصریح کرد: آمادگی جهت هرگونه بحران و حوادث غیرمترقبه، تأمین و توزیع داروهای خاص و پیش‌بینی تأمین داروهای سرپایی و استقرار آمبولانس‌ها در مناطق مختلف شهری و جاده‌ای از دیگر اقدامات برای نوروز است.

همه مراکز درمانی دولتی استان اردبیل در تعطیلات نوروزی فعال هستند

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست گفت: کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی استان اردبیل در طول تعطیلات نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران و مراجعان هستند.

وی ادامه داد: تعدادی از مراکز خصوصی ارائه‌دهنده خدمات درمانی نیز براساس برنامه اعلام‌شده در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تقویت نظارت بر خدمات ارائه‌شده درمانی در این تعطیلات خبر داد و اظهار کرد: در راستای نظارت بر خدمات درمانی، تیم‌های بازرسی و نظارت این معاونت در اماکن و مراکز مختلف حضور پیدا می‌کنند.

کشف حدود ۳۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از اول اسفند

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با اشاره به آغاز فعالیت بهداشتی طرح سلامت نوروزی از اول اسفند بیان کرد: در طول اجرای این طرح تا ۱۸ اسفند، ۷۱۵۸ بازدید از مراکز مختلف تهیه و تولید مواد غذایی، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، آب‌درمانی و سایر مراکز صنفی انجام و منجر به کشف و ضبط حدود ۳۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف شده است.

وی گفت: آزمایشگاه‌های مرکزی، آب، کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت، مراکز منتخب کرونا و مراکز هاری در طول تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085821

مهمترین اخبار ایران و جهان: