نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 12:38

پیگیری مطالبات مردم یکی از مهمترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نقش مهم مطالبه‌گری در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیری مطالبات مردم از مسؤولان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان به تشریح عملکرد ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان در طی سه ماه گذشته پرداخت و اظهار کرد: طی سه ماه گذشته که بنده دبیری ستاد امر به معروف استان اصفهان را بر عهده گرفته‌ام اولویت خود را ساماندهی سازمانی ستاد استان و همچنین تقویت و فعال نمودن ستاد‌های شهرستانی قرار دادم.

وی افزود: ۱۳ شهرستان را شخصا حضور میدانی داشتم که جهت پویا شدن ستاد‌های شهرستانی تعدادی از دبیران شهرستان‌ها تغییر یافت و بقیه شهرستان‌ها را هم ارتباط بسیار قوی از سوی معاونت‌های استان داریم و فعالیت‌های آنان را رصد و پشتیبانی می‌کنیم.

مظاهری تصریح کرد: در استان اصفهان ۸۵ اتحادیه صنفی وجود دارد که برای همه این اتحادیه‌ها دوره‌های آموزشی برگزار شده و در ۶۵ اتحادیه، شورای امربه معروف و نهی از منکر تشکیل و دبیران آنها معرفی شدند، در بقیه این اتحادیه‌ها هم بخاطر انتخابات هیات مدیره در تلاشیم با اتمام کار انتخابات و تشکیل هیات مدیره جدید شورای‌های امربه معروف را فعال نماییم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: برای ۲۷۰ اداره از سوی معاونت مطالبه‌گری و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد، نامه‌نگاری جهت تشکیل شورای امر به معروف شده که تاکنون ۷۵درصد از این شوراها تشکیل و فعالیت خود را شروع کردند.

وی با اشاره به فعال نمودن شوراهای امر به معروف در مناطق شهر اصفهان، افزود: شهرستان اصفهان داری ۱۵ منطقه و سه شهر است که در این مناطق جلسات مداومی جهت فعال نمودن دبیران این مناطق برگزار می‌شود و در راستای تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر مساجد، هیأت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و موسسات خیریه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی در این مسیر به دست آمده است.

مظاهری با اشاره به نقش بسیار مهم مطالبه‌گری در جامعه، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیری مطالبات مردم از مسؤولان است که در طول سه ماهه گذشته پیگری مطالبه کشاورزان در خصوص رهاسازی آب در زاینده‌رود برای کشت پاییزه و جلسات متعدد استانی و کشوری در این خصوص داشتیم که منجر به رهاسازی آب شد.  

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: پیگیری موضوع آلایندگی‌ها و وضعیت هوا، وضعیت درمان بیماران و مسأله روانشناسی و مشاوره معنوی در درمان، وضعیت تأمین گوشت قرمز و سفید در ایام عید و ماه مبارک، وضعیت خدمات دهی نانوایان و تأمین کسری هزینه‌های آنها و دلیل کم شدن سهمیه آرد نانوایی‌های حبیب آباد، وضعیت افزایش کرایه وسائل نقلیه عمومی بین شهری با توجه به افزایش هزینه‌ها و کمی درآمد رانندگان و شرکت‌ها، پیگیری وضعیت استخدام نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش و بازنگری در مورد برخی افراد جذبی جدید، پیگیری مشکلات اصناف با اداره مالیات و کمک به حل مشکلات آنها از فعالیت‌های ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این مدت بوده است.  

وی با اشاره به مباحث عفاف و حجاب در سازمان‌ها و نهاد‌ها، اظهار داشت: یکی از مطالبات به حق مردم متدین اصفهان رعایت شئونات اسلامی در باب عفاف وحجاب در سازمان‌ها و نهاد‌ها است که در این راستا جلساتی در خصوص وضعیت حیا و حفظ عفت عمومی در جامعه با دستگاهای فرهنگی و حاکمیتی و همچنین وضعیت مبادی ورودی شهر اصفهان، فرودگاه، راه آهن، پایانه‌های مسافربری، خصوصا جهت ایام نوروز برگزار شده است.

مظاهری به ارتباط با نخبگان و صاحب نظران اشاره کرد و افزود: در طول این سه ماه ارتباط و جلسات بسیار خوبی با علمای بزرگوار اصفهان از جمله حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله مهدوی نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شده و ازهدایت‌ها و نظرات این بزرگوران در راستای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بهره فراوان برده‌ایم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: در راستای وظایف آموزشی و علمی ستاد، هزار و ۹۰۰ نفر در دوره‌های ملی بینش معروف ۲،۱ ،۳ و همچنین ۲۰۰ نفر در دوره تربیت مربی عفاف و حجاب ثبت نام  کرده‌اند.

وی ادامه داد: در تمام شهرستان‌های اصفهان طومار مطالبه‌گری در خصوص حمایت نمایندگان مجلس از طرح عفاف و حجاب که توسط مردم امضا شده بود، توسط ستاد‌های شهرستانی تحویل نمایندگان مجلس شد.

پایان پیام/۶۳۱۲۹/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084365

مهمترین اخبار ایران و جهان: