نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:09

رشد و شکوفایی زنان پس از انقلاب همچون خاری بر چشمان دشمنان است

شیراز-امام جمعه شیراز گفت: رشد و شکوفایی زنان ایران پس از انقلاب اسلامی موجب شده تا دشمن برای سرکوب زنان ایران برنامه ریزی و عملیات‌های روانی طراحی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران امید است بزرگداشت شهدا و جانبازان تنها به یک روز و یک هفته خلاصه نشود. زیرا شهدا برای اقامه معروف و جلوگیری از منکر خون دادند و ایستادند.

وی در خصوص برگزاری جشن‌های نیمه شعبان نیز تاکید کرد: با نگاهی به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در خواهیم یافت که مردمان دیار حافظ و سعدی هرچه بگذرد دست از عشق واقعی که عشق محمد و آل محمد است نمی‌کشند.

آیت الله دژکام متذکر شد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان دهه تکریم مساجد را در پیش داریم از این رو باید مساجد را تکریم کنیم و برای تمیز کردن مسجد و روبیدن خاک مسجد و آماده کردن مسجد برای مهمانی خدا همه آحاد جامعه همت کنند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند سه چیز در روز قیامت شکایت می‌کند یکی از آنها مسجد غریب است پس نگذارید مسجدی غریب شود در این دهه اصحاب مساجد در کنار هم جمع شده و فعالیت‌های اجتماعی در مساجد را توسعه داده تا مسجد غریب نباشد این در حالی است که در شیراز ۵۰۰ مسجد و امامزاده است که به برکت ماه رمضان باید آباد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص مسمومیت دانش آموزان نیز تصریح کرد: دشمنان می‌دانند بانوان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر رشد کرده‌اند، آنان در تلاش هستند تا این رشد و شکوفایی زنان نادیده گرفته شود.

وی افزود: این گونه رفتارها را در سایر کشورها نظیر افغانستان دیده بودیم اما چرا به ایران سرایتش دادند؟ علت مشخص است دشمن در تلاش است تا شکست‌های متمادی که از ملت ایران خورده را با اینگونه عملیات‌ها و خرابکاری‌ها جبران کند این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در برخورد با عوامل این اتفاق هیچ‌گونه بخششی در کار نخواهد بود.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه تذکر لسانی بر همه واجب است و باید با قاطعیت و محکم از جایگاه خلیفه خدا بایستید و تذکر دهید، چراکه رهبر معظم انقلاب هم تذکر لسانی را اثربخش دانستند، گفت: به حمدالله دیدیم که جمعی از جوانان در این ایام شروع کردند و کار آنها اثر داشته است؛ همه مؤمنین باید تذکر دهند و نیروی انتظامی و امنیتی هم باید حمایتی جدی از آمران به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084665

مهمترین اخبار ایران و جهان: