نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:11

کمپین ۳۰-۶۰ با هدف کاهش تلفات تصادفات برگزار می‌شود

معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی زنجان با هدف کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای خبرداد

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هادی نظری معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی در زنجان اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح، تصادفات جاده‌ای به ویژه فوتی‌ها کاهش یابد. 

 معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت، در ۳۰کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، افزود: کاربران جاده‌ای با این تصور که به مقصد رسیده اند، با سرعت غیرمجاز و بدون استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیر خود، موجب به وجود آمدن سوانح متعدد غیرقابل جبران می‌شوند. 

وی گفت: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند خطرناک و حادثه سازباشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند. 

نظری با تاکید بر اینکه از طریق این گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات، از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کرد، تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام تعطیلات نوروز، اجرای کمپین ۳۰-۶۰ انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای بسیار موثر و مفید خواهد بود. 

 معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای اجرای پویش در استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود براساس هماهنگی‌های انجام شده با سایر ارگان‌های ذیربط از جمله هلال احمر، پلیس، اورژانس، امداد خودرو این طرح با موفقیت اجرا شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066721

مهمترین اخبار ایران و جهان: