نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 13:03

تحقق 132 درصدی تعهدات زکات در کردستان مایه مسرت است

استاندار کردستان گفت: رشد ۲۱ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته و تحقق ۱۳۲ درصدی میزان پرداخت زکات طی سال جاری در کردستان مایه خوشحالی و خرسندی است لذا این مسیر را باید با قوت بیشتری ادامه دهیم.

برکات معنوی اهدای زکات بسیار بیشتر از برکات مادی است/ توانمندسازی ۳ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد در کردستان

استاندار کردستان گفت: برکات معنوی اهدای زکات بسیار بیشتر از برکات مادی آن است و احیای این فریضه الهی بسیار تاثیرگذارتر است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در اردوگاه علی ابن ابی طالب(ع)  سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه اقامه نماز و پرداخت زکات مطالبه‌ای است که خداوند از مومنان و مسلمانان دارد، اظهار داشت: این رسالت بزرگی است که به عهده روحانیون و مبلغان واگذار شده و توانسته‌اند در راستای احیاگری دین مبین اسلام و با هدایت مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کنند.

وی به پرداخت زکات و عملکرد استان کردستان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: رشد ۲۱ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته و تحقق ۱۳۲ درصدی میزان پرداخت زکات در سال جاری مایه خوشحالی و خرسندی است لذا این مسیر را باید با قوت بیشتری ادامه دهیم.

استاندار کردستان برکات معنوی اهدای زکات را بسیار بیشتر از برکات مادی آن خواند و اذعان کرد: اگر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که احیای فریضه الهی چه میزان تاثیرگذار است دیگر پرداخت این مبالغ را در نظر نمی‌گیریم و بیشتر توجه ها به سمت برکات معنوی خواهد بود ، اگرچه با همین برکات و اهدای زکات زمینه توانمندی محرومین و نیازمند را فراهم می کند.

زارعی کوشا ادامه داد: حرکت در این مسیر را نباید متوقف کرد لذا باید این توفیقات بیشتر شود و هدف‌گذاری بهتری  تحقق اهداف داشته باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد نهادی مقدس است و از برکات انقلاب اسلامی است که بر اساس تفکر متعالی رهبری شکل گرفته و اهدای این مسئولیت به این نهاد بسیار تاثیرگذار بوده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کمیته امداد یکی از موفق ترین نهاد ها در ایجاد اشتغال بوده است، یادآور شد: در سال جاری بیش از ۳ هزار خانوار استان از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند و توانسته‌اند اشتغال پایدار ایجاد کرده و توانمند شوند، در‌ همین راستا کمیته امداد باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066321

مهمترین اخبار ایران و جهان: