نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 09:29

مرکز خدمات روان‌شناسی کمیته امداد کردستان افتتاح شد

سنندج- مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره کمیته امداد کردستان چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل کمیته امداد کردستان چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره این نهاد که با حضور معاون فرهنگی کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بارها در قرآن کریم به موضوع مشورت اشاره کرده و اهمیت آن به قدری است که پیامبر اسلام می‌فرماید: هیچ پشتوانه‌ای استواتر از مشورت نیست.

رضا طوسی افزود: مشورت همیشه دلیل بر ناآگاهی و نادانی نیست بلکه مشورت به منظور کسب آگهی بیشتر و به دست آوردن نظریه بهتر و رأی و فکر صحیح انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: دین مبین اسلام با توجه به تفاوت‌های فردی، مقتضیات زمان و برمبنای نیازهای بشر از روش‌های مناسب استفاده می‌کند و مشورت با هرکسی را نمی‌پسندد.

طوسی گفت: ویژگی مشاور از جمله عاقل، آزاد، متدین و خدا ترس، رازدار و امانت دار بودن، عالم و اهل عمل است.

وی عنوان کرد: به منظور حفظ کرامت و عزت نفس ولی نعمتان تحت حمایت سه موضوع حمایت، سلامت، پیشگیری و توانمند سازی از نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت خاص و ویژه جهت خدمت گذاری بی منت و اثرگذار در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان عنوان کرد: در معقوله پیشگیری هدف نهایی تقویت روحیه خود باوری، دین داری و قطع زنجیره فقر است و خدمات ارزشمند امور فرهنگی و اجتماعی بسیار گران‌بها ارائه می‌شود.

فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام (ره) یکی ازمولود های انقلاب اسلامی و یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) است.

حسن عسکری افزود: کمیته امداد به دنبال فقر زدایی است و این یک هدف بسیار مبارک بوده و در عمل نیز به این سمت حرکت کرده است.

وی بیان کرد: نیاز فیزیولوژیکی، امنیت، اجتماع، احترام و خود شکوفایی از نیازهای مهم هر انسانی است که کمیته امداد همه این نیازمندی‌ها را به طور کامل پوشش داده و موفقیت‌های بسیار خوبی در این راستا به دست آورده است.

فرماندار سنندج اظهار داشت: استان کردستان دارای محرومیت مضاعف در سطح کشور بوده و به دلیل محرومیت قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب به دلیل مشکلات متعدد، از چرخه پیشرفت عقب مانده و نیازمند توجه مضاعف است.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: افتتاح کلینک مشاوره کمیته امداد قرارگاهی است که نه تنها بخشی از مردم تحت پوشش امداد را حمایت می‌کند بلکه پایگاهی برای کل مردم است.

حجت الاسلام علی جعفری افزود: با حمایت نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و با اعتماد به نهاد کمیته امداد مجوز این کلینک مشاوره‌ای داده شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور بیان کرد: امیدواریم نشان سپاری این کلینک مشاوره‌ای طبق فراخوان با حضور کسانی که توانمندی و صلاحیت داشته باشند همراه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052021

مهمترین اخبار ایران و جهان: