نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:41

همدان در مسیر رشد

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه استان به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است، گفت: با وحدت و انسجامی که در استان وجود دارد، استان در مسیر و مدار توسعه و پیشرفت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جمع نمازگزاران مسجد اعظم شهر فامنین، گفت: با اعتبارات در نظر گرفته شده و اقدامات انجام شده شاهد رشد و پیشرفت فامنین در دولت سیزدهم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۴۳۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان فامنین اختصاص یافته است، اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن سینا با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ایجاد خواهد شد، افزود: با اعتبارات در نظر گرفته شده و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد رشد و پیشرفت فامنین در دولت سیزدهم خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت تمام توان خود را برای عمران و آبادانی کشور به کار گرفته و در تک تک شهرها و روستاها پروژه در حال اجرا است به طوری که استان به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: پروژه بسیار بزرگ و ابرپروژه در شهرستان فامنین تعریف شده و به زودی شاهد تحولی عظیم در این شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: پروژه پتروشیمی ابن سینا که مصوبه سفر مقام معظم رهبری بوده و سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، یکی از صنایعی است که راه‌اندازی آن باعث تحول در منطقه خواهد شد.

استاندار همدان ادامه داد: تأمین آب این پروژه از محل پساب تأمین می‌شود و نکته مهم؛ ارسال ۸۰ هزار تن خوراک پلی‌اتیلن است که با خط لوله توسط شرکت نفت به پتروشیمی ابن سینا منتقل خواهد شد و این موضوع موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای هلدینگ‌های پتروشیمی جهت سرمایه‌گذاری در این پروژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف وزارت نفت شروع به کار پتروشیمی ابن‌سینا است و این می‌تواند اثر خوبی در شهرستان فامنین داشته باشد، گفت: تمام توان دولت سیزدهم برای ارائه خدمت به مردم است و ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری تاکنون تخصیص یافته است و هر آنچه ریاست جمهور وعده داده‌اند، حتماً محقق خواهد شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: فرصتی که انقلاب اسلامی برای مردم فراهم کرد، حرکت در نور و روشنایی بود و آنچه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به وجود آورده بی‌نظیر است و در رشد پیشرفت و تعالی در عرصه‌های مختلف غیرقابل مقایسه است.

وی مطرح کرد: رهبری امام عظیم‌الشان و پس از آن جانشین بر حق ایشان؛ کشور را به سمت قله‌های رشد، پیشرفت و توسعه هدایت کرد و آثار و برکات آن را می‌بینیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سختی‌ها فرصتی برای توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: به برکت الطاف الهی امروز ایران اسلامی جزیره ثبات است و در عرصه‌های علمی و تکنولوژی قابل مقایسه با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031865

مهمترین اخبار ایران و جهان: