نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 00:50

تبیین مسایل سیاسی و اجتماعی روز برای دانش‌آموزان مورد توجه باشد

نائین_ مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در زمینه اقناع سازی و تبیین مسایل سیاسی و اجتماعی برای دانش آموزان باید اقداماتی جدی‌تر توسط خانواده و نهادهای مرتبط انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه صمیمانه با مدیران و معاونان مدارس شهرستان نائین، اظهار کرد: آموزش و پرورش ثروتمندترین و در عین حال نیازمندترین نهاد در کل کشور است؛ در این راستا باید از داشته‌های خودمان استفاده کرده و روی پای خود بایستیم.

وی به بازدید خود از مدارس نائین اشاره و تصریح کرد: امروز در شهرستان نائین از هنرستان‌های خوبی بازدید شد؛ پیشنهاد می‌کنم هنرستان‌ها به سمت تجاری سازی برود زیرا اگر به خزانه هم برود، به خودشان برمی‌گردد؛ باید در تجاری سازی هنرستان‌ها به صورت ویژه ورود کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره اینکه در راستای الگوسازی ویژه مسائل سیاسی و اجتماعی و اقناع سازی و تبیین برای دانش آموزان باید اقداماتی جدی تر صورت گیرد، خاطرنشان کرد: هیچکس نزدیک تر و مهم‌تر از مدیر مدرسه برای دانش‌آموز نیست اما شرط این است که تبیین‌گر نیز خود اهل مطالعه و خوش سخن باشد چرا که برای مثال کسی که از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون اطلاعی نداشته باشد، چگونه در مسیر تبیین دستاوردها گام بر می‌دارد؟.

وی به کاروان اهالی بهشت و حضور شهدای گمنام در کشور اشاره و ابراز کرد: حضور شهدای گمنام در شهرهای مختلف، پس از التهابات فضای مجازی و اغتشاشات به خصوص در شهرهای بزرگ و شهر اصفهان، معجزه کرد.

ابراهیمی ادامه داد: بسیاری از این شهدای گمنام در مدارس ما مهمان شدند و این تحول در میان دانش آموزان مشهود بود؛ نمونه‌ای دیگر از این برنامه‌های بی نظیر، اعتکاف دانش آموزی بود.

وی افزود: بزرگترین اعتکاف سراسر کشور با یک هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز در مسجد سید اصفهان برگزار شد و در این میان اعتکاف‌های دانش آموزی نسبت به اعتکاف آقایان و بانوان دارای بیشترین جمعیت از معتکفان بود.

به گزارش مهر، افتتاح ۵۷ پروژه ورزشی استان اصفهان به صورت مجازی و برخط در شهرستان نائین، بازدید از کارگاه‌های هنرستان‌های پسرانه شهید قدوسی و دخترانه حضرت زینب سلام الله علیها، افتتاح زمین چمن مصنوعی و سالن بدنسازی هنرستان شهید قدوسی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان از دیگر برنامه‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به همراه مدیر کل امور نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و مشاور مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان نائین بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028721

مهمترین اخبار ایران و جهان: