نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 16:29

سیدجمال‌الدین اسدآبادی مروج وحدت در جهان اسلام بود

همدان-استاندار همدان گفت: سید جمال الدین اسدآبادی برخلاف مستکبران و استعمارگران مروج وحدت در جهان اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین افتتاح بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی که با حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت:

وی افزود: یکی از اقدامات خوب و اثرگذار که با حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت، تأسیس بنیاد مفاخر استان است.

قاسمی فرزاد گفت: رویکرد بنیاد مفاخر استان، ارج‌نهادن و توجه به شخصیت‌های فرهنگی استان در دوران قدیم و معاصر است که این شخصیت‌ها کسانی هستند که در غنای فرهنگی و تمدنی نقش مؤثری داشته‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان یکی از نخستین استان‌های کشور است که بنیاد مفاخر آن تأسیس و شکل گرفت‌، تصریح کرد: یکی از اقدامات بنیاد مفاخر استان تشکیل بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی است که نقش مهمی در تاریخ معاصر ایران داشته است.

وی با بیان اینکه بدون شک همه نهضت‌های اسلامی و دینی، تحت تأثیر فکر و اندیشه سیدجمال الدین اسدآبادی هستند، افزود: مهم‌ترین مؤلفه در فکر و اندیشه سیدجمال الدین اسدآبادی مسئله وحدت در اسلام بود، یعنی نقطه مقابل استعمارگران و مستکبران که دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه امروز مسلمانان به واسطه نفاق و تفرقه که مستکبران بین آنها ایجاد کرده، در رنج هستند، اظهار کرد: بدون شک بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی با تاسی از افکار و اندیشه‌ها این مرد بزرگ، می‌تواند نقش مهمی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083421

مهمترین اخبار ایران و جهان: