نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:15

نوروزگاه اردستان در نوروز ۱۴۰۲ برپا می‌شود

اردستان-فرماندار اردستان گفت: نوروزگاه اردستان در نوروز ۱۴۰۲ از برنامه‌هایی است که در شهرستان اردستان و در محل باغ بانوان شهر اردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد سفر اردستان، اظهار داشت: سعی و تلاش مجموعه مدیریتی در شهرستان اردستان بر این است که نوروز متفاوتی از سال‌های قبل و یا نوروز ۱۴۰۱ در این شهرستان داشته باشیم و این تفاوت را مردم نیز احساس خواهند کرد.

وی افزود: از تلاش‌های تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تشکر می‌شود و این سومین جلسه ستاد تسهیل سفر در این شهرستان است و به دلیل اهمیت سفر و خدمات نوروزی، در اسفند ماه سه یا چهار جلسه ستاد سفر جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتر خواهیم داشت.

فرماندار اردستان تاکید کرد: نوروزگاه اردستان در نوروز ۱۴۰۲ از برنامه‌هایی است که در شهرستان اردستان و در محل باغ بانوان شهر اردستان برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های مربوطه با سمن‌های جوانان و مجموعه اندیشه‌ورزان جوان در حال انجام است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: قرار شده که در این محل نمایشگاه‌های نوروزی که شامل نمایشگاه فروش صنایع‌دستی، محصولات خانگی و غیره است در حدود ۲۰ غرفه برگزار می‌شود و تمام برنامه‌ها به صورت منسجم و در همین محل برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه ریزی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش برای مدارس و همچنین اسکان مهمانسرا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از همین محل نوروزگاه اردستان انجام خواهد شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه هدف ما در این ایام اجرای برنامه‌های فرهنگی و شادی‌بخش برای مردم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه رمضان نیز قرار خواهیم گرفت در خصوص فعالیت اصناف نیز ابلاغیه‌ها ارسال می‌شود همچنین برنامه‌های فرهنگی و معنوی نیز در این ایام در سطح شهر و محل نوروزگاه اجرا خواهد شد.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی ما این است که متأسفانه جوانان و نوجوانان شناخت کافی نسبت به شهرستان و ابنیه تاریخی ندارند و در این راستا از آموزش و پرورش می‌خواهیم که طرحی به نام سفیران گردشگری را جهت بازدید دانش آموزان متوسطه‌دوم از امکان تاریخی اجرا کند.

وی تصریح کرد: موزه مردم‌شناسی زواره تنها موزه مردم‌شناسی شهرستان اردستان است و از میراث‌فرهنگی شهرستان می‌خواهیم که در خصوص برطرف کردن مسائل و مشکلات مربوط به این مکان اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: منزل شش صفه ای که در زواره وجود دارد یک بنای دوره سلجوقی با بیش از ۸۰۰ سال قدمت است که از شهرداری زواره می‌خواهیم که از این بنا استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063621

مهمترین اخبار ایران و جهان: