نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 18:51

مقام فرانسوی کمبود تسلیحات کشورهای غربی را «مخاطره» خواند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه خواستار تجدیدنظر کشورهای غربی در سیاست ذخایر مهمات خود شد و افزود ذخایر ناکافی قابل قبول نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تیِری بورخارد» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه یکشنبه (۲۶ فوریه) در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت کشورهای غربی باید سیاست خود در خصوص ذخایر مهمات را مورد تجدیدنظر قرار دهند. او در ادامه هشدار داد که ذخایر ناکافی دیگر قابل قبول نیست. 

به گزارش راشا تودی، این مقام نظامی ارشد فرانسه گفت: ارتش‌های غربی از جمله فرانسه، باید در سیاست خود درباره ذخایر مهمات تجدیدنظر کنند. منابع ناکافی خطری است که می‌توان هنگام مواجه شدن با جنگ‌های خودخواسته به جان خرید. (اما) در مواجهه با خطر یک جنگ تحمیلی، چنین ماجراجویی دیگر امکان‌پذیر نیست. 

پیش‌تر سدریک پرین معاون کمیسیون امور بین‌الملل، دفاع و مسلح مجلس سنا (مجلس علیا در پارلمان فرانسه) گفت پاریس نمی‌تواند تسلیحات بیشتر در اختیار کی‌یف قرار دهد زیرا ارتش فرانسه به اندازه کافی سلاح ندارد. 

پیش‌تر همچنین نشریه انگلیسی «سان» با انتقاد از تعهد لندن برای ارسال توپخانه‌های خودکششی «اِی اِس ۹۰» به اوکراین هشدار داد که دیگر هیچ تسلیحات سنگینی برای ارتش این کشور باقی نمانده است.

بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» هم هشتم اکتبر به نقل از منابع پارلمانی و صنایع دفاعی گزارش داد ارتش آلمان (بوندس‌وهر) مهمات کافی برای تنها یک یا دو روز جنگ دارد. 

این گزارش‌ها در حالی است که کشورهای غربی به رهبری آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین، علاوه بر فشارهای اقتصادی و تحریم، تسلیح اوکراین برای شکست روسیه به هر قیمتی را در دستور کار قرار داده‌اند و اخیراً تلاش‌ها برای ارائه تسلیحات سنگین به کی‌یف را تشدید کرده‌اند. 

پایان پیام/. 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059365

مهمترین اخبار ایران و جهان: