نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:52

امام جمعه کرمان: بیانیه «گام دوم انقلاب» بهترین راهبرد برای پیشرفت «ایران قوی» است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بهترین راهبرد برای پیشرفت ایران قوی و اسلامی است که امیدوارم کسانی که اهل اندیشه هستند در صحنه عمل همه همت خود را صرف کنند تا ایران قوی در مسیر گام دوم تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بهترین راهبرد برای پیشرفت ایران قوی و اسلامی است که امیدوارم کسانی که اهل اندیشه هستند در صحنه عمل همه همت خود را صرف کنند تا ایران قوی در مسیر گام دوم تحقق پیدا کند و انسان‌های تشنه عدالت و انسانیت از آن الگو بگیرند و به فضل خدا بتوانیم این انقلاب و نظام را به دست صاحب اصلی آن یعنی منجی عالم بشریت بدهیم.

 امام جمعه کرمان با اشاره به حادثه زلزله در شهرستان خوی، بر کمک‌رسانی به این هموطنان تأکید و ابراز کرد: گرچه بحمدالله دولت و مردم در این زمینه چیزی کم نگذاشتند و رسیدگی کامل به زلزله‌زدگان انجام شده است و همچنین به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه که جزو جامعه مسلمان هستند هم حتما باید کمک شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: در آستانه چهلمین‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و حضور فردفرد ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن فردا یک وظیفه شرعی و الهی است.

 وی ابراز داشت: امروز بی‌تردید ما هم‌عصر با انقلابی هستیم که این انقلاب خاستگاه همه انسان‌های پاک در طول تاریخ و در راس آن انبیاء عظام و ائمه معصومین بوده است.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان رد: این انقلاب با همه عظمتی که دارد با کمال تأسف در مقابل آن دشمنی‌های پرحجم و بزرگی از شروع تا کنون شکل گرفته است و این دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک سوالی که ذهن برخی از افراد به‌ویژه نسل جوان را به خود متوجه کرده، این است که این دشمنی‌ها برای چیست و این دشمنی‌ها کی به پایان می‌رسد.؟ برای اینکه به این سوال پاسخ منطقی داده باشیم باید یک نگاهی به عناصر تشکیل دهنده انقلاب کنیم که هرکدام از این عناصر را تحلیل و بررسی می‌کنید می‌بینید بدخواهان و ناپاکان هرچه بتوانند دشمنی خواهند کرد و این دشمنی پایانی ندارد و این دشمنی‌ها تا روزی ادامه دارد که کاملا مایوس شوند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: یکی از این عناصر تشکیل دهنده انقلاب ما که نقش اساسی در پیروزی آن داشت؛ اسلام عزیز دستورات، قوانین و ‌مقرارت آن است، زیرا انقلاب ما مبتنی بر کتاب و سنت است و خاستگاه این انقلاب فرمایشات و فرامین بزرگان دین و ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: در دنیای امروز انقلاب اسلامی توانست احکام اسلام را عملیاتی کند و نشان دهد هیچ‌کدام از این دو تفکر سوسیالیست و لیبرالیسم حق نیستند و هردو با انسان و انسانیت مخالفند، آنها دنبال این هستند تا از آزادی تعبیر و تعریف بی‌بندوباری داشته باشند و آزادگی انسان را به اسارت بکشند اما اسلام طرفدار انسان آزاد با قید آزادگی است و انسان و مدیریت آن را با انقطاع از وحی می‌بینند.

 وی ادامه داد: این دشمنی تمام‌شدنی نیست تا این انقلاب مبتنی بر کتاب، سنت، وحی، آیات نورانی قرآن و روایات حضرات معصومین علیهم‌السلام است.

 امام جمعه کرمان گفت: عنصر دوم مردم هستند و مردم بر سر عهد و پیمان خود ایستاده‌اند عملیاتی کردن این عهدو پیمان را در جای‌جایی مبارزه با استکباره جهانی نشان می‌دهند و ظهور و بروز و امضای این عهد و پیمان فردا در ۲۲بهمن است.

 وی عنوان کرد: عنصر سوم انقلاب رهبری آگاه و بصیر،عالمی عظیم‌الشأن و حاکمیت فقه و فقاهت در قامت ولایت فقیه است که مردم به دستور و امر ایشان در همه صحنه‌ها حضور دارند و ایشان با ذکاوت و درایتی که دارند، یکی پس از دیگری فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کنند و از ملامت ملامتگران کوچکترین سستی در روح و روان خود راه نمی‌دهند.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031921

مهمترین اخبار ایران و جهان: