نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 19:42

بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی تصرف شده بوشهر به بیت‌المال بازگشت

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از بازگشت هزار و ۱۵۵ متر زمین متصرفی به بیت‌المال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، مهدی مهرانگیز رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه دستگاه قضا در استان بوشهر ارتباط با مردم می‌باشد و در این راستا در سال گذشته دستگاه قضا استان ۱۵ هزار و ۶۷۰ مورد با مردم ملاقات داشته و به مطالبات آنها توجه شده است.

وی با اشاره به حضور مسئولان قضایی استان بوشهر در مساجد و پاسخگویی به درخواست‌های مردم بیان کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده آزادسازی بخشی از اراضی نظامی در شهر بوشهر و اجرایی شدن طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله جاده سلامت است.

این مقام مسؤول عنوان کرد: تعیین تکلیف کالاها در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان از موارد مورد پیگیری بوده و سال قبل تمام کالاها تعیین تکلیف شد و ۴ هزار میلیارد تومان این کالاها به فروش رسید.

مهرانگیز در خصوص تعیین تکلیف خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: در این راستا سال قبل ۱۰ هزار و ۳۷۰ خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: ساخت بیمارستان در نقاط مختلف استان مورد پیگیری جدی قرار دارد و با توجه به درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی استان بوشهر باید وضعیت تجهیزات و امکانات بیمارستانی و مراکز درمانی بهبود یابد.

وی در رابطه با زمین‌خواری عنوان کرد: با پیگیری استاندار بوشهر اسناد ۱۲۴ هکتار زمین‌های تصرف شده در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باطل و به نام دولت صادر شد؛ در همین رابطه در سال گذشته با تلاش مجموعه ادارات وابسته به دستگاه قضایی استان بوشهر هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی متصرفی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

این مقام مسؤول ابراز کرد: در راستا حبس‌زدایی ۳۰۰ زندانی استان بوشهر با پابند الکترونیکی از زندان خارج شدند؛ سال قبل با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی آزاد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304121

مهمترین اخبار ایران و جهان: