نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 18:43

شهید «مصطفی چمران» استاد و دانشمند تراز انقلاب اسلامی است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران علم، دانش و اخلاق را باهم در آویخته بود، گفت: شهید «مصطفی چمران» استاد و دانشمند تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی احمدی ظهر دوشنبه در نشست خبری سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در سالن جلسات دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه شهدا بر گردن همه ما و انقلاب حق بسیار دارند اما ما در پاسداشت و گرامیداشت مقام این شهدا کوتاهی کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امثال شهید چمران را باید به جوان شناساند تا الگویی برای جوانان باشند، ادامه داد: بازخوانی مسیر و سیره شهدای تراز انقلاب باعث می‌شود جوانان ما دچار توقف و گمراهی نشوند و در دام شبکه‌های معاند و ضد نظام و انقلاب گرفتار نشوند.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران شخصیتی علمی و ایمانی داشته، تصریح کرد: شهید چمران اگرچه تحصیلات عالی خود را در بازه‌ای از زمان که ایران دچار ضعف بوده در خارج از کشور دریافت کرده اما در این مدت رویکرد خود را با انقلاب و نظام اسلامی حفظ کرده و نسبت به تمامی امکانات فراهم شده پشت پا میزند و به وطن باز می‌گردد.

احمدی با تاکید بر اینکه شهید چمران ستاد جنگ‌های نامنظم را در ایران شکل داده، عنوان کرد: با این اقدام شهید چمران نقش ویژه‌ای در ایجاد همدلی، همراهی و صمیمیت بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ایجاد کرد که در هیچ کشوری دیگر مشاهده نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران علم، دانش و اخلاق را باهم در آویخته بود، خاطر نشان کرد: همچنین پایبندی همزمان به سنت و تجدد و نیز همراه کردن علم و عمل سبب شده که این روز را به نام این شهید و بسیج اساتید نام‌گذاری کنند تا اسوه‌ای حسنه برای اساتید و دانشجویان باشد.

احمدی در پایان با اشاره به اساتید بسیجی در دانشگاه رازی، گفت: اگرچه تمامی اساتید این دانشگاه در زمره بسیجیان قرار گرفته و پای کار هستند با این وجود دانشگاه رازی ۴۵۰ استاد داشته که بیش از ۲۰۰ نفر معادل ۶۰ درصد اساتید به صورت سیستمی عضو بسیج هستند و ۲۵ کانون در حول این محور فعالیت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296321

مهمترین اخبار ایران و جهان: