نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 22:48

۸۸ درصد آب استان قزوین در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه ۸۸ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش بینان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار داشت: در کارگروه‌های ذیل این ستاد باید موضوعات به صورت بومی و قابل وصول دنبال شود و تمامی دستگاه‌ها نماینده تام الاختیار و ثابت معرفی کنند.

وی افزود: برای بهره وری هرچه بیشتر کارگروه‌ها مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف شناسایی و فقط بر همان مزیت‌ها تمرکز شود و اینگونه نباشد که در یک کارگروه چندین موضوع به صورت هزمان دنبال شود و در نهایت هیچکدام از آنها به خروجی نرسد.

اعلایی گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با اولویت ورود بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت اقتصادی استاندار با برگزاری جلساتی این مهم را محقق نماید.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش بینان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود، اضافه کرد: اتفاقات خوبی برای احیای دشت قزوین رقم خورده و قرار است به زودی مسابقه‌ای تحت عنوان قهرمان آب با محوریت قزوین در شبکه سه سیما پخش شود که هدف آن بهره وری حوزه آب و معرفی دشت قزوین است، اتفاقاتی که باید روز به روز ادامه یابد و دشت قزوین را در کانون توجه قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ساختمان تاریخی جهاد کشاورزی باید تبدیل به مجموعه‌ای برای مدیریت دانش بنیان آب و کشاورزی با مدیریت پارک علم و فناوری شود و به نوعی این مجموعه که نماد قدمت و اصالت قزوین است به محلی برای رفت و آمد شرکت‌های دانش بنیان و بهره وری فعالیت‌های کشاورزی شود.

اعلایی گفت: موضوعات دانش بنیان علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مغفول و مظلوم است در صورتی که بسیار تأثیرگذار و ارزش افزوده فوق العاده ای را برای اقتصاد ایجاد می‌کند و هرچه قدر که در این زمینه ورود بیشتری داشته باشیم با موفقیت‌های بیشتری همراه خواهیم شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: ۸۸ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، بخش قابل توجهی از این آب به انواع مختلف هدر می‌رود که در این زمینه باید با توجیه کشاورزان و بهره برداران اقدامات لازم برای جلوگیری از این هدر رفت صورت پذیرد.


منبع: مهر
شناسه خبر: 1322965

مهمترین اخبار ایران و جهان: