نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 10:28

تولید روزانه ۱۶٠ تن مرغ در استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روزانه به طور متوسط ۱۶۰ تن مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که ۹۰ تن آن در داخل استان مصرف و مازاد مصرف نیز به استان‌های معین کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز در نشست وبینار امنیت غذایی که با حضور قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، اظهار کرد: ۴۰ درصد مرغ استان قزوین از سوی چهار شرکت زنجیره‌ای با ۸۰ واحد مرغداری تامین می‌شود.

وی افزود: مابقی مرغ استان قزوین حدود ۶۰ درصد از سوی اتحادیه مرغداران تامین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: روزانه به طور متوسط ۱۶۰ تن مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که ۹۰ تن آن در داخل استان مصرف و مازاد مصرف نیز به استان‌های معین کشور ارسال می‌شود.

عطایی بر نقش اتحادیه در تامین مرغ استان تاکید کرد و گفت: قرار بود اتحادیه بین بدنه مرغداران و اتحادیه تمرکز ایجاد کند و تامین مرغ استان را در اولویت قرار دهد.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه روند جوجه ریزی در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رشد بوده که به طبع تولید مرغ در دوره بعدی افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تامین مرغ استان تهران یکی دیگر از وظایف استان قزوین است که اتحادیه باید در این راستا اهتمام داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294865

مهمترین اخبار ایران و جهان: