نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:31

حملات دریایی دقیق روسیه علیه انبارهای مهمات ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه از دفع ضد حملات ارتش اوکراین در سه جهت و حمله دریایی علیه انبارهای مهمات نیروهای این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از انجام حملات دقیق دریایی و زمینی علیه مواضع ارتش اوکراین و دفع حملات آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» سپهبد «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری اظهار داشت که نیروهای روسیه با سلاح‌های دقیق حملات دریایی علیه ارتش اوکراین انجام داده و انبارهای مهمات توپخانه آن‌ها را از بین بردند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. 

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود که تلاش نیروهای اوکراینی برای پیشروی در سه جهت در «دونتسک»، «کراسنی لیمان» و جنوب دونتسک با شکست مواجه شد.

در هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین تبلیغات گسترده‌ای در زمینه ضدحمله به مواضع روسیه کرده و بارها اعلام کرده که نیروهای اوکراینی در حال پیشروی هستند و تلاش دارند مناطق اوکراین را از روسیه بازپس بگیرند، اما حتی مقام‌های ارشد این کشور به تشدید نبردها در مناطق جنوبی اوکراین اعتراف کرده‌اند و بسیاری از رسانه‌ها از شکست‌های پی در پی ارتش اوکراین در قبال روسیه خبر داده‌اند.

سپهبد کوناشنکوف افزود که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰  نظامی اوکراینی را در مناطق مختلف از پای درآوردند و شمار قابل توجهی از تجهیزات زرهی آن‌ها را نابود کردند.

روسیه در حالی سرگرم نبرد با اوکراین است که در چند روز گذشته با شورش گروه واگنر مواجه شد.


رئیس گروه واگنر

 

روسیه جمعه شب تا شنبه شب وضعیت پرتنش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. نیروهای واگنر تاسیسات نظامی در شهر جنوبی «روستوف» روسیه را تصرف کردند و پریگوژین اعلام کرد نیروهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کرده‌اند. 

در پی آن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی کوتاه و تند، اقدام نیروهای تحت امر پریگوژین را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند و درباره عواقب آن هشدار داد. ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311721

مهمترین اخبار ایران و جهان: