نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 21:57

پاسخ رام‌الله به نتانیاهو: کشور فلسطین وجود دارد

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به اظهارات نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کشور فلسطین وجود دارد و تنها به نابودی اشغالگران نیاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بایستی جلوی تشکیل کشور فلسطین گرفته شود، واکنش نشان داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفته بود که این رژیم خود را برای مرحله بعد از رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده می‌کند و باید با خواسته‌ تشکیل کشور فلسطین مقابله کرد.

طبق گزارش شبکه صهیونیستی «کان»، نتانیاهو این اظهارات را روز سه‌شنبه هفته گذشته در نشست غیرعلنی کمیسیون امور خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنست) بیان کرده است.

ابوردینه در پاسخ به نتانیاهو تأکید کرد: «کشور فلسطین وجود دارد و از سوی بیش از ۱۴۰ کشور به رسمیت شناخته شده است و تنها نیاز به نابودی اشغالگران است تا استقلال خود را بازیابد».

وی افزود: «اگر رژیم اشغالگر گمان کرده که با تداوم تجاوزگری علیه ملت فلسطین و افزایش سیاست کشتار، شهرک‌سازی و سرقت اراضی و دیگر اقدامات تجاوزکارانه ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ می‌تواند این اشغال را تداوم بخشد، در توهم بسر می‌برد».

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، ابوردینه همچنین گفت که اظهارات نتانیاهو حقیقت مقاصد رژیم صهیونیستی در مخالفت با قوانین بین‌المللی و این موضوع را که هیچ شریک اسرائیلی برای تحقق صلح وجود ندارد، به دنیا نشان داد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین عضو ناظر در سازمان ملل و تعدادی از نهادهای بین‌المللی است، از جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا خواست تا رژیم صهیونیستی را به پایبندی به قوانین بین‌المللی درباره حق ملت فلسطین در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ وادار کنند تا منطقه روی ثبات و آرامش را ببیند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311865

مهمترین اخبار ایران و جهان: