نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:20

پیش‌بینی برداشت بیش از ۴ هزار تن گیلاس و آلبالو در هیر

بخشدار هیر گفت: ظرفیت‌های گردشگری وکشاورزی هیر درقالب جشنواره گیلاس هیر معرفی می‌شود و تمهیدات لازم برای این امر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا راستکار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره گیلاس وآلبالو هیر روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت ۱۶ درهیر بامحوریت رویداد  ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و این جشنواره باحضور اقشار مختلف مردم وگردشگران ومسئولان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مساحت باغات بخش هیر شهرستان اردبیل هزار و۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار آن زیر کشت گیلاس و ۵۰۰ هکتار خم زیرکشت آلبالو رفته است و پیشی‌بینی برداشت گیلاس از هرهکتار باغ ۴ونیم تن است و آلبالو هم ازهر هکتار ۳ تن است وپیش‌بینی می‌شود بیش از۴هزار تن گیلاس وآلبالو از باغات هیر  برداشت شود.

بخشدار هیر افزود: تولید گیلاس و آلبالو در هیر نقش اساسی در رونق اقتصادی منطقه داشته است که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

راستکار تصریح کرد: رونق تولید گیلاس وآلبالو و صادرات  آن اولویت اساسی در منطقه است و در کنار برگزاری جشنواره این امر هم  پیگیری می‌شود و همچنان برندسازی محصولات هیر از جمله عسل وگیلاس و آلبالو هم مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: برنامه‌های متنوع شاد وفرهنگی درقالب جشنواره گیلاس هیر برگزار می‌شود ورویکرد این جشنواره ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری وکشاورزی منطقه و ایجاد شورونشاط اجتماعی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282065

مهمترین اخبار ایران و جهان: