نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:05

واکنش‌ها به توافق بازیکن ایران با اوساسونا/ حسرت برای دو ملی پوش

انتقال پنجمین بازیکن تیم ملی فوتسال ایران به لیگ اسپانیا باعث رد و بدل شدن نظرات جالبی بین کارشناسان رسانه‌ای فوتسال در آسیا و اروپا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که محمدحسین درخشانی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران تایید کرد با باشگاه اوساسونا (شوتا) اسپانیا به توافق رسیده است. درخشانی گفت که در حال انجام امور اداری و گرفتن ویزا برای سفر به کشور اسپانیا است.

لیگ دسته اول فوتسال اسپانیا از فصل گذشته به مقصد جدی بازیکنان ایران تبدیل شد. باشگاه پالما به عنوان یکی از تیم های مدعی لیگ اسپانیا با مسلم اولادقباد و حسین طیبی به توافق رسید و این دو بازیکن نخستین تجربه حضور در LNFS را پشت سر گذاشتند. همچنین سعید احمدعباسی دیگر بازیکن ایران هم راهی تیم واین آلبالی والدپناس شد و ۹ گل در این تیم به ثمر رساند.

این تجربه باعث استقبال بیشتر باشگاه های اسپانیایی شد. هنوز مرحله نخست لیگ اسپانیا به پایان نرسیده بود که پالما مذاکره با سالار آقاپور ملی پوش جوان ایران را آغاز کرد و با این بازیکن که عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر ایران را هم به دست آورد، به توافق رسید.

سپس نوبت به محمدحسین درخشانی بازیکن پست عقب ایران رسید که با اوساسونا قرارداد امضا کند. به این ترتیب فصل بعد حداقل شاهد حضور پنج بازیکن ایران در لیگ اسپانیا خواهیم بود؛ هرچند هنوز احتمال دارد این تعداد بیشتر هم بشود.

انتقال درخشانی به اوساسونا در بین کارشناسان و خبرنگاران اسپانیایی بازتاب زیادی داشت.

«دیوید کاندلاس» ابتدا در توییتی به خرید ایرانی اوساسونا پرداخت و از او به عنوان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی ایران نام برد.

در ادامه «استیو هریس» که اخبار و رویدادهای فوتسال در سراسر جهان به ویژه قاره آسیا و ژاپن را پوشش می دهد، به این بحث ورود کرد و در بخش نظرات مربوط به مطلب کاندلاس نوشت: «قضاوت دشوار است زیرا او مدت کوتاهی با تیم ملی بوده است. او و رفیعی پور انتخاب های اصلی شمسایی پس از دوران باشکوه بازیکنان عقب‌گیر دیگر هستند. حیف که وقتی کشاورز و توکلی در اوج بودند، ایجنتها توجهی به آنها نداشتند.»

کارشناس اسپانیایی این موضوع را تایید کرد و نوشت: «درست است. توکلی همچنان بازیکن بهتری نسبت به درخشانی و رفیعی پور است. من فکر می کنم مشکل باید این باشد که او بسیار گران تر است زیرا قبلاً در خارج از کشور بوده است.»

در ادامه هریس اعلام کرد که مدتی است بازی های توکلی را ندیده و از طریق اینستاگرام این بازیکن سابق تیم ملی ایران متوجه شده است که در دبی و امارات حضور داشته است.

این رشته نظرات با اعلام یک مطلب مهم از سوی کارشناس اسپانیایی دنبال شد. کاندلاس در بخش پایانی این بحث توییتری نوشت: «توکلی قبلاً در عراق و کویت بازی می کرد. توکلی سال ها به باشگاه های لیگ اسپانیا پیشنهاد و توصیه می شد اما هیچکدام به او اعتماد نکردند.»

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این «خسوس کاندلاس» سرمربی سابق تیم ملی ایران فاش کرده بود که بارها به باشگاه‌های اسپانیایی برای جذب بازیکنان ایران توصیه داشته اما هیچکس به توصیه‌های او گوش نمی‌کرد.

همچنین «گوستاوو مونانا» خبرنگار اسپانیایی فروردین ماه امسال در یک گزارش خواندنی به بررسی ابعاد مختلف حضور بازیکنان ایران در لیگ اسپانیا پرداخت و از فوتسالیست های ایران به عنوان جایگزین مناسب برای بازارهای سنتی مثل آرژانتین و برزیل نام برده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281865

مهمترین اخبار ایران و جهان: