نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 21:09

مهارت آموزی از دوره تحصیلی ابتدایی آغاز شود

اهواز- استاندار خوزستان بر تربیت نیروی انسانی متخصص برای این صنایع پایین دستی در استان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر مهم با ارائه آموزه‌های مهارتی به دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان خوزستان بیان کرد: خوزستان یکی از استان‌های دارای ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی است و بر این اساس باید آموزش و پرورش استان با بسترسازی برای توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های کشاورزی گام مهمی را در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص این حوزه بردارد.

وی با اشاره به رابطه توسعه پایدار اشتغال و ترویج مهارت آموزی و حرفه آموزی در بین دانش آموزان اضافه کرد: آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی را در حوزه توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش انجام داده و بر این اساس باید از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استفاده کرد.

حسینی محراب با اظهار اینکه باید یک رابطه اثربخش و بین آموزش و پرورش و صنایع برقرار شود، تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص برای این صنایع پایین دست در خوزستان باید به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد؛ البته تحقق این امر مهم باید با ارائه آموزه‌های مهارتی به دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های مدیریت فردی در آموزش دانش آموزان گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه فردی داشتن دانش در حوزه مهارت‌های زندگی و مدیریت فردی است و آموزش و پرورش باید در حوزه این آموزش‌ها اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309065

مهمترین اخبار ایران و جهان: