نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 19:13

عتبات عالیات ظرفیتی برای جریان‌سازی مبانی ناب مکتب الهی است

خرم‌آباد- استاندار لرستان تاکید کرد: عتبات عالیات ظرفیتی برای جریان‌سازی و کادرسازی مبانی ناب مکتب الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج‌شنبه در جشنواره «نشان محبت» لرستان، اظهار داشت: تلاش برای مشارکت و توسعه و بازسازی عتبات، نشانگر نهادینه بودن فرهنگ عشق و علاقه به اهل بیت (ع) در بین مردم است.

وی به سابقه استان در زمینه ارادت به اهل بیت (ع) به لحاظ مادی و معنوی اشاره کرد و ادامه داد: آستان مقدس اهل بیت چشمه‌سارهایی هستند که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

استاندار لرستان با اشاره به‌اینکه عتبات عالیات چند قرن است که مرجع شیعیان به حساب می‌آیند، عنوان کرد: این شهرها در کنار موضوع زیارت به مهم‌ترین کانون‌های تحصیل مراکز آموزش شیعیان مبدل شده‌اند و در کنار اینکه محلی برای رجوع اقشار مختلف هستند به کانون تعلیم و تربیت مبدل شده‌اند.

وی گفت: عتبات عالیات منشأ و منبع نهضت‌های موفق و صاحب سبک، چندین قرن اخیر است و سلطه استکبار و صهیونیست را به چالش کشانده است.

استاندار لرستان به جریان‌سازی موفق حوزه‌های علمیه و کانون‌های علمی اشاره کرد و گفت: عتبات عالیات ظرفیتی برای جریان‌سازی و کادرسازی مبانی ناب مکتب الهی است.

زیویار با اشاره به اجتماع عظیم اربعین گفت: اربعین ظرفیتی برای ظهور است و امروز دیگر این مناسبت‌ها به‌گونه‌ای هستند که مرزهای رسمی و تقسیمات کشوری را تحت تأثیر قرار می‌دهند و فراتر می‌روند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302721

مهمترین اخبار ایران و جهان: