نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:47

آغاز برجسته‌سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت‌فولاد: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مشاهیر آرمیده در تخت‌فولاد این مجموعه را می‌توان به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعد از وادی‌السلام در نجف برشمرد.

سیدمحسن کاظمی‌طباء مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت‌فولاد اظهار داشت: کار برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر مدفون در تخت فولاد که به تازگی شناسایی شده اند آغاز شد.

وی با اشاره به لزوم معرفی و برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر آرمیده در تخت فولاد افزود: شاخص‌سازی و برجسته‌سازی قبور مشاهیر از سال ۱۳۷۳ با شکل‌گیری مجموعه تخت فولاد آغاز و در سنوات قبل ادامه داشته است.هر ساله با توجه به اسناد تازه یاب و پژوهش‌های انجام شده در مجموعه تخت‌فولاد برخی مشاهیر در حوزه‌های مختلف شناسایی و در راستای معرفی شخصیت ایشان، اقداماتی از جمله برجسته سازی قبور آنها انجام می‌شود.

کاظمی‌طباء افزود: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مشاهیر آرمیده در تخت‌فولاد این مجموعه را می‌توان به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعد از وادی‌السلام در نجف برشمرد.

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به جایگاه کمیته شاخص سازی مشاهیر متشکل از واحد پژوهش،واحد ارتباطات و واحد عمران و خدمات شهری مجموعه تخت فولاد از شناسایی و برجسته سازی قبور تعداد قابل توجهی از مشاهیر و نام آوران این سرزمین مقدس در سال جاری را خبر داد.

به‌گزارش فارس، تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبی شهر واقع شده است. تخت فولاد به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود و در شمار مکان‌های دیدنی اصفهان قرار دارد.

 بیش از ۱۲۰۰ شخصیت موثر و دارای شهرت در حوزه های گوناگون در این قبرستان تاریخی آرمیده‌اند.

پایان پیام/۳۸۱۳

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287165

مهمترین اخبار ایران و جهان: