نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 09:43

جذب ۲۵ هزار مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان

اردبیل- معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۵ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه ها را در قالب مهارت آموز پذیرش کرده و آماده ورود به آموزش و پرورش می کنیم.

پرویز انصاری راد در حاشیه آغاز مسابقات فوتسال دانشجو معلمان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۵ هزار نفر جذب دانشجو به صورت کارشناسی پیوسته در سال تحصیلی آینده هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد دانشجو با تعهد دبیری بعد از چهار سال تحصیل جذب آموزش و پرورش شده و فعالیت خود را به عنوان معلم انجام می‌دهند.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در کنار جذب دانشجویان برای رفع کمبود معلم در آموزش و پرورش، پذیرش ۲۵ هزار فارغ‌التحصیل سایر دانشگاه‌ها نیز در قالب ماده ۲۸ و به عنوان مهارت.آموز در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری راد افزود: بعد از برگزاری آزمون استخدامی این تعداد جذب خواهند شد تا با گذراندن یک سال دوره آموزشی، کسب مهارت و صلاحیت معلمی بتوانند راهی مدارس شوند.

وی به برگزاری اولین لیگ والیبال دختران و فوتسال پسران در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: از امروز مسابقات فوتسال پسران با حضور دانشجو معلمان منتخب پردیس‌های دانشگاهی از استان‌های مختلف آغاز شد و قرار است تا ۳۰ خردادماه این مسابقات ادامه پیدا کند.

انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰ هزار دانشجو در چرخه رقابت‌های ورزشی درون پردیس و استانی حاضر شدند.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ دانشجو در ۲ هفته در مسابقات لیگ والیبال و فوتسال در اردبیل حضور پیدا کردند تا در کنار هم زیست اخلاق مدار و تندرست محور را تجربه کنند.

انصاری راد بیان کرد: هدف از اجرای این مسابقات ارتقای سطح نشاط و سرزندگی دانشجویان است تا با کسب صلاحیت‌های معلمی بتوانند همزیستی اخلاق مدار و ارزش مداری را شاهد باشیم.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: با توجه به اینکه معلمان الگوی سایر گروه‌های جامعه هستند باید از صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار بوده تا جامعه به وجود چنین انسان‌های فرهیخته‌ای افتخار کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286321

مهمترین اخبار ایران و جهان: