نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:18

۱۰۰ غرفه در مسیر پیاده روی عید غدیر در قم برپا شد

کارگروه مواکب پیاده روی غدیر تا ظهور از روز چهارشنبه عملیات آماده سازی غرفه های پذیرایی و فرهنگی را برای میزبانی از این کاروان در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، از ابتدای مسیر پیاده‌روی تا مسجد مقدس جمکران با کمک دستگاه‌های مختلف همچون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و همچنین اداره برق استان، برای بیش از 100 مجموعه مردمی غرفه بندی و برق رسانی انجام شده است. 

برخی از مواکب از شب عید غدیر در بلوار پیامبر اعظم(ص)  آماده پذیرایی از زائرین حرم بانوی کرامت و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خواهند بود و تمام توان مجموعه‌ها برای روز جمعه و مراسم کاروان غدیر تا ظهور فعال خواهد شد.

کاروان غدیر تا ظهور با شعار «ایمان به غدیر و امید به ظهور» در عصر روز عید غدیر از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهد کرد.

20 نفر از مداحان و شاعران در طول مسیر حرکت کاروان به شعر خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت و همچنین گروهی از طبل زنان نیز همراه کاروان خواهند بود.

طلاب سادات در ابن کاروان فرازهایی از خطبه غدیر را قرائت خواهند کرد و گروه های سرود نوجوانان نیز در طول مسیر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برنامه های پیش بینی شده در این کاروان با زبان های عربی، آذری، اردو و همچنین  گویش های مختلف خواهد بود و سادات و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران این کاروان را همراهی خواهند کرد و ورزشکاران نیز در این حرکت با لباس های رشته های ورزشی همراه کاروان خواهند بود.

در موکب ها نیز مسابقه های مختلفی برگزار شده و به نفرات برگزیده هدایایی اهدا می‌شود و در پایان این مراسم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا شرکت کنندگان در کاروان غدیر تا ظهور عهدنامه بیعت با امام زمان(ع) را قرائت خواهند کرد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336865

مهمترین اخبار ایران و جهان: