نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:31

شناسایی بیش از ۳ هزار تن نهاده دامی بلاتکلیف در چهارمحال وبختیاری

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: بیش از ۳ هزار تن از نهاده‌های دامی تخصیص یافته در سال ۱۴۰۰ که مشخص نبود در چه محلی مصرف شده با پیگیری‌ها شناسایی و وارد شبکه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اصلاح فرآیندها و سیستم توزیع نهاده دامی، اتفاق خوبی را در زمینه حذف انحرافات احتمالی در این حوزه، رقم زد.

وی افزود: در سال گذشته با اصلاح فرآیندها و سیستم توزیع نهاده دامی، میزان مصرف به ۱۷۵ هزار تن کاهش پیدا کرد، این میزان کاهش از نظر ریالی حداقل ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی را در پی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از ۳ هزار تن از نهاده‌های دامی تخصیص یافته در سال ۱۴۰۰ که مشخص نبود در چه محلی مصرف شده با پیگیری‌ها شناسایی و وارد شبکه توزیع شد.

برزگر با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ دولت اقدام به حذف ارز ترجیحی کرد و طرح مردمی سازی یارانه‌ها به مرحله اجرا درآمد، عنوان کرد: تا قبل از اجرای این طرح و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب بیش از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته چالش‌ها و انحرافاتی در توزیع نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری به دلایل مختلف از جمله عدم وجود ساختار و سامانه‌ها وجود داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها قیمت نهاده‌های دامی با بازار آزاد اختلاف بالایی داشت و در فرایند تأمین و توزیع چالش‌های بسیاری وجود داشت، اما با تشکیل کمیته راهبردی در استان‌ها چالش‌های جدی در این زمینه تقریباً برطرف شده است

برزگر بیان کرد: از مردادماه ۱۴۰۱ اصلاحاتی در فرآیند توزیع نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت تا مسیر توزیع شفاف‌تر و قابل ارزیابی و رصد بیشتر شد.

وی تاکید کرد: در حوزه طیور به دلیل تخصیص مستقیم نهاده در سامانه بازارگاه به تولید کننده مشکل چندانی وجود نداشت، لذا برای یک هزار و ۵۰ دامدار صنعتی چهارمحال و بختیاری بر اساس پروانه بهره‌برداری و ظرفیت واقعی، نهاده تخصیص داده شد و متقاضی توانست مستقیماً از سامانه بازارگاه خرید خود را انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در طرح هوشمندسازی معاملات مرغ از طریق سامانه رهتاب استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استان در اجرای دقیق این طرح در کشور معرفی شد.

برزگر ادامه داد: ایفای تعهدات برخی اشخاص و شرکت‌ها همچنان و به صورت مستمر در حال پیگیری است و دولت سیزدهم در راستای رفع زمینه‌های فساد و رانت پیش قدم است، اصلاح فرایندها و سامانه‌ای نمودن امور را بیش از پیش در دستور کار خود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326921

مهمترین اخبار ایران و جهان: