نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 07:43

ریزش برگ‌های درختان عکس‌العملی در برابر تنش خشکی

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت: پدیده ریزش برگ‌های درختان عکس‌العمل درخت در برابر تنش خشکی است.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-منطقه ساری درباره ریزش برگ‌های درختان جنگلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: پدیده ریزش برگ‌های درختان عکس‌العمل درخت در برابر تنش خشکی است.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر، افزود: درست است بارندگی طی این ایام داشتیم اما این بارندگی‌ها لکه‌‌ای بوده و درمجموع جنگل‌های استان سیراب نشدند.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-منطقه ساری بیان کرد: در بحث ریزش برگ‌های درختان باید اعلام کنیم بحث تغییرات اقلیمی مطرح است.

غفاری اضافه کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم این است باتوجه به تغییرات اقلیمی باید گونه‌هایی کشت کنیم که مقاوم به خشکی باشند که نشان‌دهنده این است شرایط ما نسبت به گذشته بوده و قبلا این مسائل مطرح نبوده است.

وی گفت: موضوع مهم اینکه مردم و مسافرانی که وارد جنگل می‌شوند، باتوجه این ایام فصل رویش و زندگی گیاهان است و درصورت تردد احتمال خشکیدگی این نهال‌ها وجود دارد حتی الامکان از حضور در رویشگاه‌های طبیعی پرهیز کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326865

مهمترین اخبار ایران و جهان: