نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:10

ظرفیت بالای روستاهای البرز برای توسعه بوم‌گردی و صنایع‌دستی

کرج- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: روستاهای استان برای توسعه بوم‌گردی و صنایع‌دستی ظرفیت بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد قدوسی ظهر دوشنبه در نشست تخصصی بررسی روند تسهیل حمایت از تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه حمایت از صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و بوم‌گردی برای محرومیت‌زدایی روستایی راهکاری مؤثر است، گفت: ۶۸ میلیارد ریال عدد قابل قبولی برای فعالیت در این حوزه‌ها از سوی میراث‌فرهنگی استان است.

وی افزود: در روستاها طرح‌هایی در این زمینه وجود دارد که با مبالغ ۲ یا ۳ میلیارد ریال قابلیت اجرایی دارند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با اشاره به وجود ۲۴۰ روستایی که نیازمند مساعدت در زمینه توسعه بوم‌گردی است، اظهار کرد: این اعتبارات برای متقاضیان ایجاد بوم‌گردی در استان، فعالان صنایع‌دستی، تجهیز کارگاه‌ها و آموزش‌های مرتبط با این حوزه در اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از روستاها بسیار راهگشا است.

وی با بیان اینکه معرفی و تقویت روستاهای هدف گردشگری در استان نیازمند اقدامات اصولی است، گفت: گردشگری روستایی ظرفیت بالایی در استان دارد و باید با از ظرفیت دهیاری‌ها، شوراها و بخشداری‌ها نیز برای تقویت این حوزه استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280065

مهمترین اخبار ایران و جهان: