نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:53

دستگاه های اجرایی ساوه مکلف به اجرایی کردن مصوبات اقتصاد مقاومتی

ساوه- رئیس دادگستری ساوه گفت: دستگاه های اجرایی ساوه مکلف به اجرایی کردن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن شریفی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری دادگستری شهرستان ساوه گفت: لازمه پویایی کشور قوی شدن اقتصاد و تولید است قطعاً با همدلی سه قوه مشکلات بخش تولید رفع می‌شود.

وی بابیان اینکه راهکارهای قانونی برای حل مشکلات حوزه تولید در این ستاد مطرح و مصوب می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرایی کردن این مصوبات هستند.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی که امروز مساله مهم اقتصاد کشور و مافیا است که بر پروسه واردات و صادرات در حوزه تولید چنبره زده و در حال فلج کردن اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان کشور و نیز اصل ۴۴ قانون اساسی سعی خواهد کرد با برگزاری نشست‌های مستمر ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی اقدام به اتخاذ سازوکار مناسب به منظور برطرف کردن مشکلات صنایع است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات صنایع بر اساس مقررات قانونی و حتی انعطاف در قانون در این ستاد بررسی و تصمیمات لازم برای حل آنها اندیشیده می‌شود، گفت: دشمن با برجسته کردن مشکلات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است که در حوزه تولید مهم‌ترین هجمه و راهبرد دشمن تشدید تحریم است.

رئیس دادگستری ساوه تاکید کرد: تمرکز دشمن فلج کردن اقتصاد شور از طریق تشدید تحریم‌ها است اما نباید اجازه داد برخی قوانین دست و پاگیر که مانع از رشد تولید می‌شود زمینه را برای تحقق اهداف دشمن فراهم کنند.

وی بیان کرد: در این جلسه مشکلات سه واحد تولیدی در حوزه ترخیص کالاهای وارداتی بررسی شد که تحقق این مهم نیازمند همکاری گمرک و امور مالیاتی بود که مقرر شد اداره کل گمرک و امور مالیاتی استان مرکزی نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

رئیس دادگستری ساوه گفت: رفع موانع تولید از برکات اجرایی شدن این مصوبات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280565

مهمترین اخبار ایران و جهان: