نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:48

توسعه قطار پرسرعت تهران- اصفهان سیاست قطعی دولت است

اصفهان- وزیر راه و شهرسازی گفت: : توسعه قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان سیاست قطعی دولت است و این کار را به زودی در دولت به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر پاش ظهر سه‌شنبه پس از بازدید از روند احداث پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، اظهار داشت: این پروژه یکی از وعده‌هایی بوده که سالهای سال داده شده و درصد کمی پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به اینکه زیرسازی برخی قطعات انجام شده اما هر بار به دلیلی معطل مانده است، افزود: ما نه تنها پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را کامل قبول داریم بلکه سیاست دولت توسعه خطوط ریلی پرسرعت در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اینک پروره قطار سریع السیر مشهد- تهران در آستانه قرارداد است و یکپارچه سازی قطار پرسرعت مشهد- تهران- قم اصفهان و بالعکس را در دستور کار داریم و در آینده در سایر خطوط ریلی زنجیره و کریدور خطوط پرسرعت در کشور را تکمیل خواهیم کرد.

بذرپاش افزود: البته رقم‌های سرمایه گذاری این پروژه اعداد بزرگی است و ابعادش را باید از روش‌های مختلف منابع مالی تامین کنیم که برخی شامل تهاتر و گشایش‌های اسناد اعتباری با شرکای خارجی است که می‌خواهند کمک کنند.

وی ادامه داد: توسعه قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان سیاست قطعی دولت است و این کار را به زودی در دولت به اتمام خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی دیگر از بخش‌های دولت موضوع سوددهی این پروژه را بررسی می‌کنند که چه زمانی بازگشت سرمایه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تامین ال سی برای منابع مالی نیاز است، افزود: پیمانکاران این پروژه مشغول کار بوده و مدیران استانی به جد دنبال کار هستند و ما پیگیر تامین منابع مالی خواهیم بود

بذرپاش گفت: زمانی برای بهره برداری این پروژه از هم اکنون اعلام نمی‌کنیم چون ممکن است محقق نشود اما در دولت درباره این پروژه هیچ ابهامی نداریم.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص آزادراه اصفهان - شیراز گفت: این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313065

مهمترین اخبار ایران و جهان: