نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 22:44

پیش‌بینی خرید ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ازنا

ازنا- مدیر جهاد کشاورزی ازنا گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لک امروز یکشنبه در جلسه ستاد برداشت شهرستان ازنا، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول استراتژیک گندم، همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را در راستای برداشت محصولات کشاورزی ضروری است.

وی بر لزوم نظارت دقیق بر عملیات برداشت به منظور حفظ حقوق بهره برداران، کالیبراسیون کمباین‌ها، اعطای برگه معاینه فنی به کمباین‌ها با نظارت دقیق، رعایت نرخ نامه برداشت، آمادگی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی، جلوگیری از خروج گندم بدون بارنامه، تسهیل در تردد محموله‌های گندم و کمباین‌ها و مقید بودن عوامل و مراکز خرید گندم به دستورالعمل‌ها تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ازنا ضمن اعلام آمادگی جهاد کشاورزی و ادارات تابعه برای انجام پروژه برداشت محصول گندم و کلزا، گفت: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار گندم دیم و آبی در شهرستان کشت شده است،.

لک، بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال میزان ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان ازنا خریداری شود، عملیات برداشت گندم نیز توسط ۱۸۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

جهانبخش دولتشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز وضعیت زراعت استان در سال جاری را تشریح کرد و بر نظارت دقیق بر کمباین‌های برداشت برای جلوگیری از ریزش محصول تأکید کرد.

وی گفت: کارشناسان تشخیص و تطبیق جهاد کشاورزی در همه مراکز خرید به صورت مستمر حضور داشته و روند خرید محصول کاملاً تحت کنترل و نظارت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278465

مهمترین اخبار ایران و جهان: