نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 02:42

اوکراین مدعی بازپس گیری سه روستا شد، روسیه رد کرد

منابع اوکراینی مدعی هستند که در نتیجه ضدحملات خود علیه نیروهای روسیه موفق به بازپس گیری سه روستا در استان دونتسک شده‌اند اما روسیه آن را کاملا رد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز ضد حملات ارتش اوکراین که با پوشش گسترده رسانه‌های غربی همراه شده است، منابع اوکراینی مدعی بازپس گیری سه روستا از کنترل نیروهای روسیه در استان دونتسک در جنوب شرقی این کشور شده‌اند.

براساس گزارش الجزیره، در یک ویدئوی تایید نشده که روز یکشنبه توسط تیپ 68 یاگر منتشر کرده، سربازان پرچم اوکراین را بر فراز یک ساختمان بمباران شده برافراشته کردند. به گفته نظامیان اوکراینی این منطقه روستای «بلاهوداتنه» در منطقه دونتسک است.

«والری شرشن» یک سخنگوی منطقه‌ای ارتش اوکراین مدعی شده که روستای بلاهوداتنه در حاشیه مناطق دونتسک و زاپوریژیا، در چند کیلومتری جنوب روستای «ولیکا نووسیلکا» تحت کنترل کی‌یف قرار دارد.

«هانا مالیار»، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز در بیانیه‌ای مدعی شده، نیروهای اوکراین ماکاریوکا، یک روستای دیگر را پس گرفتند و بین 300 تا 1500 متر در دو جهت در جبهه جنوبی پیشروی کردند.

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه تاکید کرده که حملات اوکراین را در این منطقه دفع کرده است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های اوکراین برای عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک جنوبی و زاپوریژیا در خط مقدم در 24 ساعت گذشته ناموفق بوده و شکست خورده است.
پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279065

مهمترین اخبار ایران و جهان: