نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:22

احداث پل تخریب شده در جاده گرمی - بیله سوار 6 ماه زمان می‌برد + فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پل تخریب شده از سیل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار مغان در مدت ۶ ماه احداث خواهد شد.

کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل دیروز در شهرستان گرمی و تخریب پل انجیرلو در جاده بیله سوار به گرمی، همکاران راهداری و شورای فنی اداره کل راهداری به بازدید از محل حادثه و میزان تخریب این پل پرداختیم و مقرر شد تا اقدامات اولیه همچون گمانه زنی پل آغاز شود.

وی افزود:  با توجه به حجم تخریب در این پل تصمیم بر این شد تا از روز شنبه عملیات اجرایی احداث پل آغاز شود و طبق تصمیمات اتخاذی دهانه پل از ۲۰ متر به ۳۰ متر افزایش پیدا می کند و باتوجه به فرسایش موجود در این مسیر و رودخانه، پی شمعی برای ساخت این پل اجرا خواهد شد.

 

لحظه تخریب پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به بازه زمانی برای اتمام این پروژه بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام یافته تلاش می شود که در عرض ۶ ماه آتی عملیات احداث این پل به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

از همان ابتدای وقوع سیل و تخریب پل ارتباطی در این جاده، راه جایگرین از مسیر انجیرلو شاه تپه سی و تکانلو تا بنه به عنوان محور جایگزین برای دسترسی محلی انتخاب شد و شانه سازی و ایمن سازی و نصب تابلوهای اطلاعاتی در این مسیر جایگزین نیز در حال تکمیل است و تردد محلی روی این محور برقرار بوده و مشکل ترددی نداریم.

وثوقی تصریح کرد: در خصوص راه جایگزین برای مسیر ترانزیتی نیز محور ترانزیتی از مسیر بیله سوار پارس آباد مشگین شهر در نظر گرفت شد تا تردد از آن انجام بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287521

مهمترین اخبار ایران و جهان: