نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:11

تیرماه سد چپرآباد اشنویه آبگیری می شود

ارومیه - فرماندار اشنویه گفت: تا پایان تیرماه سد چپرآباد اشنویه آبگیری و بهره برداری می رسد.

علی ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام احداث سد چپرآباد به این شهرستان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ردیف پروژه احداث سد چپرآباد در جریان سفر رئیس جمهوری به منطقه احیا و مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان برای بهره برداری از آن اختصاص یافته است.

ترابی اظهار کرد: عملیات تزریق، احداث دریچه و تملک مخزن سد در حال اتمام بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه امسال نسبت به آبگیری و بهره برداری از این سد اقدام شود.

وی، با بیان اینکه با افتتاح این سد شهروندان نقده و اشنویه از نعمت آب آشامیدنی این سد بهره مند خواهندشد، گفت: آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تأمین آب کشاورزان پایاب رودخانه کانی رش به میزان یکهزار و ۵۳ هکتار استفاده خواهد شد.

این سد امکان تأمین آب آشامیدنی شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و علاوه بر آن آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یکهزار و ۱۰۰ هکتار را نیز تأمین می‌کند.

با بهره برداری کامل از سد، میزان برداشت از رودخانه گدار کاهش یافته و امکان تأمین و انتقال ۲۳۷ میلیون مترمکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232965

مهمترین اخبار ایران و جهان: