نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 23:28

آماده باش یگان‌ حفاظت منابع طبیعی برای مقابله باآتش‌سوزی‌ جنگل‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آماده باش یگان‌های حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ احتمالی در جنگل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرزایی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه‌های طبیعی دارا هستند و در پی گرم شده هوا، ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه‌ها افزایش یافته که ضروری است تا تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفا به موقع آتش سوزی تا کنون در نظر گرفته شده باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیر باید در شرایط سخت قدرت تصمیم گیری داشته و مباحث اداری را قفل نکند بلکه اجازه دهد کارها به خوبی و سریع پیش رود، افزود: به منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان بایستی با تجهیزات و امکانات به حال آماده باش در آمده تا در هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، همکاری مردم در امر پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را مهم دانست و بیان داشت: اگر تجهیزات و امکانات موجود جوابگو نیست، بلافاصله به قید فوریت تمام تجهیزات لازم و جیره خشک خریداری و مشکلات خودرویی هرچه زودتر مرتفع و در اختیار کارکنان یگان حفاظت قرار گیرد.

میرزایی، مقوله اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مؤثر دانست و یادآور شد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه‌ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش‌ها، اطلاع رسانی از طریق خبرنگاران و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند در ارتقا آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

وی بر بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی برای پیشگیری هرچه بهتر از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابله با آتش سوزی تأکید و از عموم مردم درخواست کرد: هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276165

مهمترین اخبار ایران و جهان: