نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:08

صلح و سازش در جامعه آثار گرانبهایی به جا می گذارد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مجموعه فعالیت های شورای حل اختلاف آثار و برکات زیادی دارد و باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد چرا که صلح و سازش در جامعه آثار گرانبهایی به جا می گذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در همایش تقدیر از تلاشگران صلح و سازش که ظهر امروز با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، دادستان مرکز قزوین و جمعی از فعالان شوراهای حل اختلاف استان در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد‌، اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی ها و حجم بالای پرونده در دادگستری صلح و سازش در شورای حل اختلاف، کمک شایانی به رسیدگی به مشکلات مردم کرده و از حجم پرونده های ورودی نیز به محاکم قضایی کاسته می شود.

وی افزود: در بازدیدهایی که از شعب انجام شد مشخص گردید حق الزحمه فعالان شوراهای حل اختلاف بسیار ناچیز می باشد، لذا امیدواریم با تایید قانون مصوب مجلس در شورای نگهبان، مبنی بر استخدام اعضای شورای حل اختلاف قدردان زحمات این افراد باشیم.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین یادآورشد: در ماده ۳۱ آمده که عضویت در شوراها افتخاری است و براس فعالیت یک پاداش تعیین می شود ولی در خصوص افراد تمام وقت باید معادل قانون کار پاداش داده شود و انتظار داریم مسئولان همین قانون را اجرا کنند تا زحمات اعضای شوراها جبران شود.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز استان تلاش می کنیم حمایت لازم از شوراهای حل اختلاف صورت گیرد و از اعتبارات برای کمک به شوراها استفاده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277665

مهمترین اخبار ایران و جهان: