نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 17:31

همدان در راهبری طرح جوانی جمعیت برتر اعلام شد

همدان- وزارت کشور در جدیدترین ارزیابی خود از عملکرد استانداران در راهبردی و مدیریت اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت و ستاد مربوطه در استانها، استاندار همدان را برتر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت کشور پیش از ظهر یکشنبه طی جلسه ستاد جمعیت و خانواده کشور که با حضور وزیر کشور و به صورت وبیناری با استان‌ها برگزار شد، در جدیدترین ارزیابی خود از عملکرد استانداران در راهبردی و مدیریت اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت و ستاد مربوطه در استان‌ها، استاندار همدان را جز ۸ استاندار برتر این حوزه اعلام کرد.

در ادامه این جلسه و در دومین جلسه ستاد جمعیت و خانواده استان همدان، استاندار همدان با بیان اینکه باید در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اقدامات ما منتج به ننتیجه شود، اظهار کرد: باید بحث ازدواج و فرزندآوری به صورت ویژه ای مدنظر قرار گیرد.

علیرضا قاسمی فرزاد ادامه داد: آموزش و پرورش در زمینه اقدامات و کارهای آموزشی برای والدین و دانش آموزان باید به نحو مناسبی پای کار باشد.

وی با تصریح بر اینکه شادابی در خانواده‌های چند فرزندی بسیار بالا است، گفت: سازمان‌های مردمی باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری وارد کار شوند، توجه به بحث جمعیت، وظیفه قانونی، اسلامی، ملی و اعتقادی ما است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه جمعیت به عنوان فاکتور مهم قدرت و نباید بگذاریم که کشورمان به سمت کهنسالی سوق پیدا کند؛ عنوان کرد: یکی از عواملی که دشمن برای تجاوز به کشور به آن فکر می‌کند، ضعف و ناتوانی آن کشور است، اگر کشور ما در آن سال مورد حمله قرار گرفت چراکه تصور می‌کردند که قدرت ارتش ما دچار اضمحلال شده است اما از لطف خداوند و توان جوانان انقلابی ما غافل بودند.

شورای بانک‌های استان همدان پای کار باشد

این مسئول با تصریح بر اینکه امروز جنگ فیزیکی کاهش یافته و جنگ نرم افزاری را شاهد هستیم بدین ترتیب باید به نحو مناسبی در این مسیر قدم برداریم، گفت: نباشد از ظرفیت حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه خواهران در بحث‌های آموزشی و طرح‌های خانواده محور غافل ماند.

قاسمی فرزاد خواستار پای کار آمدن شورای بانک‌های استان در زمینه ارائه تسهیلات بانکی ازدواج و فرزندآوری شد و گفت: فرمانداران، دهیاران، روحانیون و مبلغین دینی باید وارد کار شوند و طرح‌های جمعیتی به نحو مناسبی ادامه پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211721

مهمترین اخبار ایران و جهان: