نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 14:04

اجرای ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه از سوی سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: امسال 200 پروژه را در دست اجرا داریم که حدود 11 هزار میلیارد تومان منابع برای این اهداف پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پلی کلینیک تخصصی گچساران گفت: بالغ‌بر 46 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در کشور هستند .

وی بیان کرد: حدود 14 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی ما به شمار می‌روند، بیش از 4 میلیون 200 هزار نفر بازنشسته داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما توسعه خدمات، تعهدات کوتاه‌مدت و تعهدات جانبی است که شامل حوزه درمان و ... می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات سازمان هم وام قرض‌الحسنه می باشد که امسال از 12 میلیون تومان به ازای هر نفر به 20 میلیون تومان نیز مصوب شده است.

موسوی بیان کرد: سفر زیارتی مشهد مقدس برای بازنشستگان راداریم که یک سفر کاملاً رایگان دریکی از هتل‌های خوب مشهد است و تلاش می شود که همچون سنوات قبل این سفر زیارتی را داشته باشیم.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به توجه به وضعیت بخش درمان هم خاطرنشان کرد: بحث توسعه خدمات درمانی بعد از بحث معیشت و پرداخت حقوق جزو اولویت سازمان به شمار می‌رود که با دو مدل به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که مدل اول درمان مستقیم و خدمات درمان مستقیم کاملاً رایگان است و مدل دوم هم خرید خدمات سلامت بر اساس تعرفه دولتی راداریم که علاوه بر درمان مستقیم که در 410 مرکز مِلکی مستقیم اعم از درمانگاه تخصصی و بیمارستان ارائه خدمت می‌کنیم با بیش از 50 هزار مرکز طرف قرارداد نیز خرید خدمات راهبردی سلامت انجام می‌دهیم که بیمه‌شدگان ما از خدمات سلامت هم بهره‌مند شوند.

موسوی ادامه داد: بنابراین از اولویت‌هایی که در این دوره قرار دارد اینکه خدمات درمان مستقیم که پیشانی خدمات ما محسوب می‌شود و رایگان می باشد را توسعه دهیم و پروژه‌های درمانی بسیاری در حال ساخت و توسعه داریم که هم توسعه، هم ایجاد، هم‌ساخت و هم تجهیز تجهیزات «هایتک» ازجمله ام آر ای و سی‌تی‌اسکن در دستور کار است.

وی افزود: امسال 200 پروژه را در دست اجرا داریم که حدود 11 هزار میلیارد تومان منابع برای این اهداف پیش‌بینی‌شده که توسعه خدمات درمانی مستقیم را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: البته رویکرد با مراکز طرف قرارداد هم همین‌گونه است و رویکرد توسعه خدمات تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های مراکز درمانی را هم در تعاملاتی که با این مراکز داریم افزایش می‌دهیم و قانونی هم داریم که تأمین اجتماعی و نهادهای بیمه‌گر پایه می‌تواند با تمام مراکز ارائه‌دهنده خدمت قرارداد ارائه خدمت سلامت را داشته باشیم.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در پاسخ به تعطیلی برخی مراکز درمانی افزود: روز تعطیل و غیر تعطیل برای مراکز درمانی نداریم اما ممکن است در مناسبت‌ها و برخی روزهای تعطیل هم بخشی از خدمات درمانی کم شود و نیروی ارائه‌دهنده خدمت هم کم باشد اما مراکز درمانی تخصصی ما با تمام قوا و با تمام امکانات در روزهای تعطیل مخصوصاً مراکز بیمارستانی ارائه خدمت می‌دهند و داروخانه‌ها هم در ساعاتی که درمانگاه باز است باید ارائه خدمات دهد.

موسوی گفت: برنامه‌ای که برای حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم داریم این است که در مراکزی که درمان مستقیم تمام‌وقت ارائه می‌شود در این مراکز داروخانه‌ها هم فعال هستند و بر اساس نسخه‌هایی که تجویز می‌شوند دارو نیز داده می‌شود، علاوه بر این اگر خارج از مراکز درمانی سازمان ویزیت و نسخ دارویی تهیه شود بر اساس تعرفه مصوب شورای عالی بیمه (تعرفه 70 به 30 درصد) است افراد می‌توانند به داروخانه‌های دیگر مراجعه کنند و دارو را دریافت کنند.

میر هاشم موسوی مدیرعامل سازمان به همراه نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس، فرماندار گچساران و جمعی از مدیران سازمان تأمین اجتماعی، از پلی کلینیک تخصصی گچساران بازدید کردند.

 پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران ۲۵ پزشک شامل عمومی، دندان‌پزشک، متخصصان اعم از قلب، داخلی، اعصاب و روان، چشم‌پزشک، اطفال، رادیولوژی خدمات ارائه می‌دهند. این مرکز درمانی بااعتباری بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال با زیربنای سه هزار و ۸۰۰ متر در بهمن سال 1400 افتتاح شد.

 

انتهای پیام/82033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271165

مهمترین اخبار ایران و جهان: