نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 18:29

تسهیل در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در دماوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در دماوند تسهیل شد، افراد گروه هدف خصوصا افرادی که در فامیل درجه یک یا دو سابقه ابتلا به سرطان دارند، برای غربالگری‌های اولیه به مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حسن خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران در خصوص سرطان‌های شایع، امروز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سه بیمارستان تخصصی در تهران (شهید طالقانی، شهدای تجریش و مهدیه) چرخه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های شایع در سیستم بهداشتی تکمیل شد.

وی افزود: افراد گروه هدف از نظر سه سرطان شایع(سرطان روده بزرگ، سرطان پستان و سرطان دهانه رحم) در مراکز خدمات جامع سلامت مورد غربالگری اولیه قرار گرفته و افرادی که مشکوک به سرطان شناسایی شده‌اند، جهت بررسی‌های تکمیلی به بیمارستان‌های تخصصی در تهران ارجاع می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند تصریح کرد: غربالگری اولیه درسطح شهرستان رایگان است و هزینه آزمایشات و بررسی‌های تکمیلی در بیمارستان‌های منتخب تهران با تعرفه دولتی و بسیار کمتر از بخش خصوصی است.

خیرخواه توصیه کرد: افراد گروه هدف خصوصا افرادی که در فامیل درجه یک یا دو سابقه ابتلا به سرطان دارند، برای غربالگری‌های اولیه به مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند و اخذ نوبت و ارجاع به تهران توسط همکاران مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گروه هدف روده بزرگ همه افراد ۵۰-۷۰ سال، گروه هدف سرطان پستان، بانوان ۳۰-۶۹ سال و گروه هدف سرطان دهانه رحم، بانوان ۳۰-۵۹ سال هستند.

پایان پیام/67015

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238265

مهمترین اخبار ایران و جهان: