نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 10:28

نوبخت: برخی پایه‌های امنیتی زیستی کشور نشانه گرفته‌اند

رییس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور گفت: علی‌رغم اینکه تعداد محدودی از افراد مشخص به طرق مختلف به بهانه خشکی و نیکه خشکی پایه‌های امنیتی زیستی مملکت را نشانه گرفته‌اند با جرأت و عدله‌های کارشناسی می‌گوییم که کور خوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد و رییس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور صبح امروز در دومین همایش نت و بهینه سازی اماکن و تاسیسات که در دشت بهشت برگزار شد، با اشاره به اقدامات نیروهای سبز پوش برای حفظ امنیت و اقتدار کشور، گفت: ما برای حفظ امنیت کشور خون داده‌ایم.

وی به طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت در کشور پرداخت و اضافه کرد: اجرای این طرح مربوط به ایران نیست و به کل دنیا برمی‌گردد، امروز در هر نقطه از جهان تحت عنوان‌های مختلف این طرح در حال اجرا است.

این مقام معظم با اشاره به اینکه این طرح تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهان با کاشت هزار میلیارد درخت ادامه خواهد داشت، ادامه داد: سهم کشور ما از اجرای این طرح‌جهانی یک‌میلیارد عدد درخت است، کشور چین در این طرح کاشت هفتاد میلیارد درخت را به عهده گرفته که از آن تعداد پنجاه میلیارد کاشت شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه نیز ۴.۵ میلیارد درخت از سهمیه ۶.۵ میلیارد درختی خود کاشته است، اضافه کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند طرح مردمی کاشت درخت یک کار نشدنی است، اما معتقدیم به واسطه مردمی که در سه هزار سال پیش درختکاری را آغاز کردند بیش از سهم خود نیز می‌توانیم بکاریم.

نوبخت با تاکید بر اینکه درخت کاری در واقع می تواند بخشی از جنگ نرم باشد، ادامه داد: امروز کشور ما ششمین تولید کننده کربن در جهان است، همچنین ۴۲ امین کشور در امر جذب کربن قلمداد می‌شویم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه صنایع تولید کربن ما و صنایعی که کارهای زیرساختی این مملکت را حفظ می‌کند، تحریم نمی‌شوند، اظهار کرد: راحت ترین کار این است نهال تولید کنیم و بکاریم. در این میان ۱۲۶ نهالستان اداری و ۴۰ نهالستان در بخش بیابانی کشور وجود دارد.

رییس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور تصریح کرد: سال گذشته با دعوت از رییس صلیب سرخ جهانی موفق شدیم با کمک جوانان هلال احمر ۱۰۴ هزار اصله در مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۴۹ ثانیه بکاریم، در این میان می‌توانیم از ظرفیت سپاه در راستای شکستن رکورد گینس استفاده کنیم‌.

وی با بیان اینکه رکورد گینس امروز با کاشت ۱۱ میلیون نهال در یک روز دست ترکیه است، تاکید کرد: ما میتوانیم ۵۰ میلیارد اصله نهال را در یک روز بکاریم.

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، افزود: این افراد حتی از جست و جو در فضای مجازی نیز خوددداری می‌کنند تا حداقل میزان بارندگی را بررسی کنند! ما با تکیه بر میزان بارندگی سالانه، می‌توانیم آب مورد نیاز دو میلیارد نفر در کشور را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان هستیم، اظهار کرد: اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند تا با جای دیگری ارتباط نداشته باشیم باز هم می‌توانیم آنطور که باید کشور و امور را پیش ببریم.

نوبخت بیان کرد: علی‌رغم اینکه تعداد محدودی از افراد مشخص به طرق مختلف به بهانه خشکی و نیکه خشکی پایه‌های امنیتی زیستی مملکت را نشانه گرفته‌اند با جرأت و عدله‌های کارشناسی می‌گوییم که کور خوانده‌اند، ما همچنان زنده‌ایم و آرمان‌های این مرز و بوم را دوست داریم و بی ریا و صادقانه برای کشور خدمت خواهیم کرد و ‌می‌توانیم ایران را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از میان یک‌میلیارد درخت در حال کاشت در ایران ۳۰۰ میلیون برای صنعت چوب است، گفت: بخش قابل توجهی از این آمار برای سرانه فضای سبز است بنا بر این ب عنوان یک جنگلبان به شما می‌گویم که به کمک شما نیاز است تا حفظ امنیت زیستی کشور محقق شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226965

مهمترین اخبار ایران و جهان: