نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 10:12

اولویت مشاغل خانگی در استان سمنان با روستاها است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت ارائه تسهیلات در بخش مشاغل خانگی با روستاهای استان است، گفت: اشتغال سبب حفظ جمعیت روستایی خواهد شد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ارتقای روستاها جز با اشتغال میسر نخواهد بود، تاکید کرد: اولویت ما در توسعه مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات در این حوزه با روستاها خواهد بود چرا که برای ماندگاری جمعیت روستایی در روستاها نیاز به توانمند سازی اقتصادی خانوار روستایی داریم.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه مشاغل خانگی در استان سمنان اولویت خود را روستاها قرار می‌دهد تا شاهد مهاجرت مردم روستا نشین به شهرها و پدیده‌هایی مانند حاشیه نشینی نباشیم، افزود: اگر تمام روستاهای استان مملو از طرح‌های عمرانی و درمانی و راه و ابنیه و… شود اما تولید ثروت در روستاها نکنیم، عملاً روستا خالی از ظرفیت خواهد شد.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد در استان بیان کرد: رسیدن به این عدد که در ۱۸ سال گذشته بی سابقه بوده تلاش خود را می‌طلبد اما حفظ آن برای ما اهمیت بیشتری دارد لذا از همه دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم که در حوزه اشتغال تمام اهتمام خود را داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه تأمین آب برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان از جمله اولویت‌های ما در مقوله تولید است، بیان کرد: افزایش چشم گیر واحدهای فرآوری معدنی از دیگر اقداماتی است که در دولت حجت الاسلام رئیسی در استان صورت گرفته تا در کنار جلوگیری از خام فروشی بتوانیم برای توسعه اشتغال گام برداریم.

وی با اشاره به بازگرداندن ۸۰ واحد راکد به‌چرخه تولید در یک سال و نیم اخیر، بیان کرد: رونق و مانع زدایی از تولید در سال جاری نیز با جدیت ادامه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196565

مهمترین اخبار ایران و جهان: