نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:22

استمهال دو ساله تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزانی که در خشکسالی و سرمازدگی خسارت شدید دیده اند مشمول استمهال دو ساله تسهیلات می‌شوند.

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدید دو روزه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از مزارع شمال استان اردبیل میزان دقیق خسارت برآورد و گزارشی جامع برای ارائه به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی، تگرگ و سرمازدگی آسیب وسیعی به مزارع کشاورزی اردبیل در مرکز استان و شمال اردبیل به ویژه در ۵ شهرستان وارد کرده به طوری که در ۳۵۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت ۸۰ تا ۱۰۰ درصد محصولات آسیب دیده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به برگزاری جلسه تخصصی بررسی میزان خسارت خشکسالی در فرمانداری بیله سوار اشاره کرد و گفت: عمده مشکل کشاورزان منطقه نبود بیمه محصولات کشاورزی است که با بررسی ضریب نفوذ بیمه تنها در شهرستان بیله سوار ۵۷ درصد اراضی تحت پوشش بیمه رفته اند.

تقی زاده بیان کرد: خسارت وارد شده به اراضی دارای بیمه در اسرع وقت پرداخت می‌شود و برای اراضی فاقد بیمه نیز با تهیه گزارش و ارسال آن به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و مدیریت بحران تصمیم گیری منطقی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر پوشش بیمه‌ای محصولات و اراضی کشاورزی تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم حتماً بیمه محصولات را جدی بگیرند و در سال زراعی آینده محصولات و مزارع خود را بیمه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار گرفته و همچنین کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و سرمازدگی مشمول دو سال استمهال تسهیلات می‌شوند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: برای تأمین بذر مورد نیاز برای سال آینده پیش بینی‌های لازم انجام شده و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌ها مشکلی برای سال زراعی آینده نداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197765

مهمترین اخبار ایران و جهان: