نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 12:35

پریگوژین: شبه‌نظامیان حامی مسکو درمسیر تردد ما مین کار می‌گذاشتند

فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مدعی شد که شبه‌نظامیان حامی روسیه برای ضربه زدن به نیروهای وی، در مسیر تردد آنها مین کار می‌گذاشتند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه در ادامه جنگ لفظی چندماهه خود با مقامات ارشد نیروهای مسلح این کشور، مدعی شد که شبه‌نظامیان حامی مسکو، هنگام عقب‌نشینی نیروهای واگنر از شهر باخموت که حالا به تصرف روسیه درآمده، در مسیر آنها بمب کار می‌گذاشتند!

پریگوژین که حالا پس از نبرد خونین چندین ماهه در باخموت که «آرتیموفسک» خوانده می‌شود، از این شهر خارج شده، گفت: واگنر مواضع خود در شهر ویران را به ارتش روسیه واگذار کرده است.

وی مدعی شد که افرادش چندین و چند مکان را در پشت خطوط مقدم کشف کرده‌ بودند که نیروهای حامی مسکو انواع و اقسام مواد منفجره از جمله صدها مین ضدتانک کار گذاشته بودند.

پریگوژین در ادامه گفت «وقتی پرسیدیم که چرا این مین‌ها و مواد منفجره کار گذاشته شده، وزارت دفاع اعلام کرد که از مقامات ارشد دستور داشته است! لزومی به کار گذاشتن مین در این مناطق وجود نداشت چون همانطور که گفتم، منطقه مورد نظر پشت جبهه بود.» (پشت جبهه معمولا شامل تمام عناصر تدارکات نظامی و مدیریت نیروی لازم برای پشتیبانی از نیروهای خط مقدم است.)

وی افزود: بنابراین می‌توانیم تصور کنیم این مین‌ها برای «استقبال» از واحدهای در حال پیشروی واگنر، آنجا کارگذاشته شده بود. هیچ‌کدام از بمب‌ها منفجر نشد و کسی هم آسیب ندید. اما تصورمان این است که این یک تلاش نافرجام برای مجازات علنی واگنر بود!

پریگوژین ماه‌ها از اینکه فرماندهی ارشد روسیه برای نیروهایش مهمات کافی فراهم نمی‌کند، گلایه کرده و مدعی شده بود که مسکو بین افراد او و سایر نیروهای روسیه، تبعیض قائل می‌شود.

آدام دلیمخانوف، یکی از متحدان نزدیک رمضان قدیروف، رهبر چِچن، خطاب به پریگوژین گفت: تو به بلاگری تبدیل شدی که همیشه درباره همه مشکلات جیغ و فریاد می‌زند. دست از داد و فریاد و جیغ زدن بردار. اگر مساله‌ای را متوجه نمی‌شوی، می‌توانی تماس بگیری و زمان و مکان را بگویی و ما می‌آییم و مساله را حضوری توضیح می‌دهیم!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258565

مهمترین اخبار ایران و جهان: